Senaste nytt

[Business (first) Class] Los Angeles - Bogota T/R, från 5300 SEK (UA)

AABack2ARN

Medlem
Global Entry kan bara vissa nationaliteter skaffa. Förutom amerikanare så är det holländare och eventuellt britter. Tror tyvärr inte det gäller svenska medborgare (om du nu är det). Men jag har gärna fel och och hoppas det gäller sevenskar.
 

olsson

Medlem
Utmaningen är nog inte landet i sig utan det faktum att det är mycket droger som kommer därifrån. Och får de för sig att du har något med dessa droger att göra kan du nog behöva vara ganska övertygande i din oskuld... Och vem åker F till Bogota och åter med vändande plan som INTE har med drogsmuggling att göra ;)

Visst kan man förklara att bonuspoäng är som en drog men det kan snarast göra saken värre tror jag :rolleyes:

Haha, jag diskuterade det här som semesterresa med en kollega och den tanken slog mig direkt. Även någon enstaka dag nere i Colombia och sedan upp igen. Efter att ha svårt att förklara MRs för SAS-personal så litar jag inte på min förmåga att övertyga TSA min oskuld. Brukar automagiskt bli lite nervös hos de grabbarna.
 

Alx

Medlem
Global Entry kan bara vissa nationaliteter skaffa. Förutom amerikanare så är det holländare och eventuellt britter. Tror tyvärr inte det gäller svenska medborgare (om du nu är det). Men jag har gärna fel och och hoppas det gäller sevenskar.

Det stämmer att svenska medborgare (och flertalet andra nationaliteter) inte är "betrodda" att skaffa Global Entry! :(

Men så är "rädslan" många här tycks ha för det amerikanska immigrationsfolket kraftigt överdriven. Jag har tagits åt sidan för extra kontroll vid några tillfällen samt tagits in på längre förhör vid två tillfällen. Visst får de en lätt att känna sig som en kriminell. MEN, den som har rent mjöl i påsen har ju som vanligt ingenting att oroa sig över.
 

A380*G

Medlem
Trist att svenskar inte längre är betrodde med detta, föregångaren INSPASS var inga problem, min far hade det under många år.
 
Toppen