Senaste nytt

[Business&Economy] Swiss Beijing Launch Special - fram till 12 feb

Swisser

Medlem
Konkret innebär det allstå att man inte kan ta någon stopover utan att priset stiger rejält för rutten är ju ARN-ZRH-PEK vad jag har förstått och enda möjligheten att ta någon stopover vore just i ZRH.
Var hittade du informationen om fare basis, stopovers och hip? Du är ju otroligt duktig och bra på att hitta svar på det mesta.
 

Dr. Miles

Expert
Hur tar man sig sedan bäst till Hainan? Air China?

Lite OT.
Det finns handfullflygbolag som flyger mellan Beijing och Sanya(SYX: där stränder finns).
Några flygbolag flyger dock ifrån terminal 1, 2 på Beijing Capital flygplats.

Tips:
Om du köper Kina inrikesflygbiljett utanför Kina blir det ganska dyrt.
Jag rekommenderar att du köper inrikesbiljett direkt från kinesiska flygbolags kinesiska webbsidor, eller på t ex Ctrip, 9588.com
 

Mikael

Medlem
Jag kunde inte låta bli...det fick bli en weekendresa till Beijing under våren (bokad med endast några sekunders marginal) :)
 

Senator

Moderator
Enligt rykten jag har hört så kommer beslut om nya F i A343 att tas under våren.

Det senaste rykte jag har hört är att man inte vet hur länge man vill ha kvar A340-300orna. Innan man tar detta beslut vill man inte bekräfta om det dessa blir uppgraderade. Tyvärr är inte A340-300an särskilt bränslesnål.

Det jag inte visste är att 40% av A340-300 flottan är f.d. Air Canada/Austrian och är alla mycket äldre:
Swiss - Lufthansa Taufnamen

Skillnaden mellan LX A330-300 och A340-300 är markant. Jag har testat:
AF B777-200
BA B747-400 gamla och nya
LH B747-400 gamla samt A340-300 gamla
LX A330-300 nya samt A340-300

Av alla dessa är LX A330-300 en överlägsen produkt. Deras A340-300 är ok, men inte mer.
 

Tjaeng

Medlem
Att kunna avboka för 1.000 SEK är ingen tvekan.
Men frågan är som jag skrev i mitt inlägg #8, om det går att ändra utresan efter 2012-FEB-12.
Många andra biljetter som tillåter ombokning räknar om priset när man ändrar biljetten före avresa.

Nu kan jag bekräfta att det inte går att boka om till 1000SEK, kollade för skojs skull alldeles nu. uträkningen av ombokningsavgift var som sagt en tusenlapp innan bokningstiden gick ut, nu är den uppemot 9400 kronor istället.

Är lite fundersam över det här med att min connecting flight till Zürich är swiss codeshare operated by SAS i klass P. Hur blir det egentligen med poäng om jag vill kreditera det segmentet till eurobonus?
 

Dr. Miles

Expert
Nu kan jag bekräfta att det inte går att boka om till 1000SEK, kollade för skojs skull alldeles nu. uträkningen av ombokningsavgift var som sagt en tusenlapp innan bokningstiden gick ut, nu är den uppemot 9400 kronor istället.
Tack för bekräftelse. Det var precis som jag mistänkte.
 

Swisser

Medlem
Måste man ha Pro subscription i ExpertFlyer eller räcker det med Free eller Basic för att kunna hitta biljettreglerna?
Om man måste ha Pro subscription hur rättfärdigar man kostnaden på USD 9.99/månad?
Vilket medlemskap föreslår du, som ju verkar vara en användare av ExpertFlyer?
 
Toppen