Senaste nytt

[Business&Economy] Swiss Beijing Launch Special - fram till 12 feb

Swisser

Medlem
Är det någon som vet eller kan checka upp om det är tillåtet med stopover i ZRH på hem- och utresan ( 2 stopovers) eller enbart på hem- eller utresan (1 stopover)? Eller är det så att ingen stopover är tillåten överhuvudtaget. Jag har försökt hitta information om detta och även läst "fare conditions", men hittar inget. Tacksam för hjälp från någon mer erfaren BC:are!
 

Dr. Miles

Expert
Är det någon som vet eller kan checka upp om det är tillåtet med stopover i ZRH på hem- och utresan ( 2 stopovers) eller enbart på hem- eller utresan (1 stopover)? Eller är det så att ingen stopover är tillåten överhuvudtaget. Jag har försökt hitta information om detta och även läst "fare conditions", men hittar inget. Tacksam för hjälp från någon mer erfaren BC:are!

Det går att ta obegränsad antal stopover, men däremot HIP check gäller. Vilket innebär att så fort du tar stopover i Zurich går priset upp till Zurich-Beiings prisnivå.


Kod:
Fare Basis: PCRAZYSE

[Stopovers]
UNLIMITED STOPOVERS PERMITTED ON THE OUTBOUND AND ON
THE INBOUND FARE COMPONENTS.


[HIP/Mileage Exceptions]
NO HIP OR MILEAGE EXCEPTIONS APPLY.
 

Tjaeng

Medlem
Har jag fel eller är detta sinnessjukt billigt? Borde jag ångra mig över att jag i panikartat avbeställde min 20.000 EB-poängresa till Shanghai (poängen fick man tillbaka) och köpte businessT7R för 12000kr? Enligt saswebb får man 200% Eurobonus på bokningsklass P på SWISS? Ta in i beräkningen att jag även tänkte uppgradera med poäng till business på PVG-flighten för en totalkostnad på 80.000 poäng (20K+30K+30K)

Och vad betyder "until 12th" egentligen? Kommer det att gå att boka imorgon också eller bara till midnatt idag?
 
Last edited:

Tjaeng

Medlem
Det står i biljettregler.
Om du inte litar på mig så köp idag (11 feb).:rolleyes:

Tack. Har redan bokat en flight, sitter och funderar på om man ska föra över pengar till kortet för att boka in ett gäng till. Enligt villkoren ska det ju gå att ändra datum och avboka för en tusenlapp, vilket fortfarande ger snorbilliga priser jämfört med normalfallet..
 

Dr. Miles

Expert
Enligt villkoren ska det ju gå att ändra datum och avboka för en tusenlapp, vilket fortfarande ger snorbilliga priser jämfört med normalfallet..

Att kunna avboka för 1.000 SEK är ingen tvekan.
Men frågan är som jag skrev i mitt inlägg #8, om det går att ändra utresan efter 2012-FEB-12.
Många andra biljetter som tillåter ombokning räknar om priset när man ändrar biljetten före avresa.
 
Toppen