Senaste nytt

Business class utan alkohol? Vi Testar EgyptAir Paris-Kairo

Svante

Medlem
Har flugit MS två gånger, 4 separata ben; ABV-CAI-NBO. Det var i "Y". Minns maten som ganska god och även servicen. Stolarna var som vanligt i eco, även om jag hade turen att ha nödutgång på samtliga flighter. Denna läsning är trist må jag säga och man blir inte alls sugen på fler resor. Det roliga är dock att alkoholen (den uteblivna) till trots är det OK att dricka medhavd.
 

Senator

Moderator
<blockquote><strong>Stefan62;116550 wrote:</strong> Trevligt reportage!<br />
<br />
Ställs det inga krav för att få vara med i "Star Alliance"?</blockquote>
<br />
ett flygplan och att anställda har puls.... titta även på US Airways.. Någon $5.99 Wal-Mart "Chardonney" som serveras i 0.5l plastmuggar i First..
 

Tockstew

Medlem
Tack Dr Miles för info! Priserna är för höga för att motivera en tur om upplevelsen som Jonas beskriver är representativ.
 

Dr. Miles

Expert
<blockquote><strong>Stefan62;116550 wrote:</strong> Trevligt reportage!<br />
<br />
Ställs det inga krav för att få vara med i "Star Alliance"?</blockquote>
<br />
SAS har ingen Champagne inom Europa heller, vilka krav pratar du om?
 

Senator

Moderator
<blockquote><strong>Dr. Miles;116555 wrote:</strong> SAS har ingen Champagne inom Europa heller, vilka krav pratar du om?</blockquote>
<br />
Jag tycker detta "snack" om SAS och Champagne börjar bli gammalt nu :p Jag har inte åkt alla bolag i Europa, men...<br />
<br />
<strong><u><em>Har Champagne</em></u></strong><br />
BA<br />
Swiss<br />
Finnair<br />
Turkish<br />
Air France<br />
<br />
<strong><em><u>Kör "fusk skumpa"</u></em></strong><br />
SAS<br />
KLM<br />
Lufthansa<br />
Austrian<br />
Alitalia<br />
Iberia<br />
<br />
Varför är det ingen som tjatar om KLM, Lufthansa eller Austrian och avsaknad av Champagne?
 

Dr. Miles

Expert
<blockquote><strong>Senator;116558 wrote:</strong> Jag tycker detta "snack" om SAS och Champagne börjar bli gammalt nu :p </blockquote>
Alla älskar klassiker, eller hur? ;)
 

Senator

Moderator
<blockquote><strong>Dr. Miles;116580 wrote:</strong> Alla älskar klassiker, eller hur? ;)</blockquote>
<br />
precis :)
 

Jonas C

Medlem
Tack för era kommentarer!<br />
<br />
Vill tillägga att flygningen till Dubai från Kairo två dagar senare var mycket bättre en denna. Kabinen på A330-300 var i utmärkt skick, besättningen något trevligare, inga barn i kabinen och stolen skönare, trots det mindre benutrymmet.<br />
<br />
<blockquote><strong>Roger J;116532 wrote:</strong> Tror du detta var en riktigt surig besättning eller finns det en sådan här servicekultur på bolaget? Håller med om att de valt en lustig stol. Med det utrymmet skulle de kunna löst det med någon form av modern stol som blir helt platt.</blockquote>
<br />
Det stämmer bra. Egypten har generellt sett en ganska dålig servicekultur. Gällande stolen så har jag för mig att den kan modifieras för att kunna bli helt platt. Vill minnas att Korean Air har samma stol i sina A380, som kan fällas helt platta.<br />
<br />
<blockquote><strong>agehall;116534 wrote:</strong> Värt att notera är att egypten ligger på den afrikanska kontinenten. Detta gör väl, tekniskt sett iaf, Egypt Air till ett afrikanskt bolag. Därmed är det nog välkänt vad jag anser om dem... De verkar hålla bättre standard utanför afrika än inom, men jag ser ändå få anledningar att flyga med dem.</blockquote>
<br />
Å andra sidan finns det ju enstaka bra afrikanska bolag, så som Ethiopian Airlines. Så man kanske inte ska dra alla över en kam ;)
 

Jacob

Medlem
<blockquote><strong>Jonas C;116585 wrote:</strong> Vill minnas att Korean Air har samma stol i sina A380, som kan fällas helt platta.</blockquote>
När du säger det så verkar stolen väldigt lik Korean Airs nya prestige class stol. Den blir mycket riktigt helt platt.
 
<blockquote><strong>Jacob;116601 wrote:</strong> När du säger det så verkar stolen väldigt lik Korean Airs nya prestige class stol. Den blir mycket riktigt helt platt.</blockquote>
<br />
Tycker den är likadan som Thai har i en del av sina flyg t.ex vissa 747 som flygs mellan (ARN/CPH) och BKK o de kan inte heller fällas helt platt
 
Toppen