[Business Class] Tokyo-Europa T/R, Turkish Airlines, 2-för-1 från 7.800 SEK per person inkl. skatter

Diskussion i 'Deals från Dr. Miles' startad av Dr. Miles, 21 November 2014.

1. Turkish Airlines Valentine kampanj för år 2015.
    Man måste boka minst för 2 personer för att få det priset. Angivna priser är per person.
    Ping till @m10 och @minatoku. :)

[Business Class] Tokyo-Europa T/R, Turkish Airlines, från 7.800 SEK per person inkl. skatter

TYO-Europa T/R
    Flygbolag: Turkish Airlines (TK)
    Kabinklass: Business
    Bokningsklass: J
    Fare basis: JLOVECN1
    Pris: 70.000 JPY + skatter ca 53.700 JPY, totalt ca 7.800 SEK inkl. skatter per person när man bokar minst för 2 personer
    Min/Max stay: 4 dagar / 14 dagar
    Boka senast: 2015-FEB-15
    Gäller för utresa: mellan 2015-FEB-09 och 2015-FEB-15
    Stopover: 2 fria stopover i Istanbul är tillåtna
    Byte: 1 byte i Istanbul per riktning är tillåten
    Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
    Återbetalning: Nej
    Ändring: Nej
    Specialrabatter: följande rabatter gäller ej via online bokning.
    • 25% rabatt från baspriset för människor med funktionshinder.
    • 40% rabatt från baspriset för Turkisk veteran.
    Routing: Tokyo-(TK)-Istanbul-(TK)-TK destinationer i Europa

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Turkish Airlines nya Business class på Boeing 777-300ER eller på vissa Airbus A330.
    (Kabinbild är från Airbus A330. På Boeing B777-300ER är 2-3-2 konfiguration)
    (Foto: Dr. Miles)

Poängintjäning:
    Turkish Airlines J klass ger:

Last edited: 21 November 2014
    pep, AtleFlyg, m10 och 2 andra gillar detta.
  2. Det går fortfarande inte att boka på Turkish Airlines webbsida av någon anledning. :confused:
    Däremot går det att söka priserna på ITA Matrix. Obs, Turkish Airlines kör Married segments.

Prisexempel:
    Screenshot20141121_1.png

3. kristofergustafsson

kristofergustafsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Riktigt bra pris. Tänk om det fanns åt andra hållet också...

4. PYRZ

PYRZ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    J klass ger numera 135% (classic, classic+) eller 160% (Elite, Elite+)

Turkish brukar ha årliga Valentines campaign ex-IST till många destinationer. 999€ för första biljetten och 1€ för andra (skatter tillkommer).

5. Jag har ringt till Turkish Airlines (TK) kontor i Tokyo och har försökt att boka en resa för min släkt med denna fare. Resan består endast av Tokyo-Istanbul t/r.
    Det visade sig att Married segments är inte bara för A-B-C men även för kombination av A-B tur o retur.

TK agenten kunde se tillgängligheten av J klass på utresan från Tokyo men inte på hemresan från Istanbul trots att jag kunde se minst 4 platser i J klass på båda flygningar (TK flyger till/från Tokyo double daily) på ExpertFlyer både i USA läger och i UK läge.
    Jag bad agenten att kolla endast Istanbul->Tokyo enkel då kunde hon se platstillgänglighet i J klass men när hon sedan försökte att boka Tokyo-Istanbul-Tokyo då försvann J klass på Istanbul->Tokyo.
    Jag bad henne att kolla andra datum inom 14 dagar från avresedatum men det fanns ingen plats i J klass på Istanbul->Tokyo.

Det är väldigt irriterande med Married segments. Det går inte att söka på det viset online. Man får helt enkelt fel platstillgänglighet t ex på ExpertFlyer eller ITA Matrix. :mad:

För övrigt, finns det även priser i Economy class (Bokningsklass P) som är 25.000 JPY + skatter&bränsletillägg per person och det var inga problem att hitta platser i P klass.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!