Senaste nytt

Business class till Kuala Lumpur, OK pris?

Senator

Moderator
Jag måste vara sämst på att söka, hittar inget ställe som säljer varken Austrian är Turkish billigt till BKK runt 21-25 och hem 5-7.

Är det vanligt att ITA visar helt fel priser? Eller går dessa att boka nån annanstans?

Tyvärr kan det stämma, du tittar på en väldigt populär destination i högsäsong och billiga biljetter i alla kabiner är slutsålda, inte ovanligt. Så ditt första alternativ är nog kanske det bästa i alla fall. Bra pris!
 
Gissar att detta blir en kärra utan F.

Enligt ITA och KVS är det en A340-600 just nu i alla fall.

lh f.png

Kod:
BKK  Bangkok Metro / Suvarnabhumi Intl TH = BKK DMK [VTBS]
KUL  Kuala Lumpur Metro / Intl MY = KUL SZB [WMKK]
WED  30 Oct 2013

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  --------------------------------------------------------------
LH         782     BKK   16:25     KUL   19:40     346      F7 A7 J9 C9 D9 Z9 P9 Y9 B9 M9 U9 H9 G9 Q9 V9 W9 S9 T9 E9 L9 K9
 
Last edited:

dino_81

Medlem
Vad var problemet?

Tänkte knåpa ihop min första reserapport inom kort men kortfattat så var cc väldigt frånvarande under stora delar av resan (satt i galley och läste), erbjöd varken påfyllning av dricka eller dukade undan, använde sätet till höger om mitt blockerade som förvaringsplats för bröd, stuvade undan tidningsstället på ett ur säkerhetsynpunkt farligt sätt löst mellan sätet och framförvarande stolsrygg, maten som serverades utan presentation var torr och smaklös samt att två cc ägnade sista kvarten av flygningen med att beundra utsikten samtidigt som de satt och "privatsamtalde" raden framför mig. Totalt tre rader i business class och vi var endast två i kabinen. Dock intrycket att vi inte passade in i målgruppen medelålders män med status och därefter behandlades annorlunda?

Har skickat ett mail till deras costumer relations och får se vad de svarar. Vid mina tidigare resor med Austrian har jag fått vänligare och bättre bemötande i economy... :-(
 

Senator

Moderator
Måste vara en dålig dag och du har gjort helt rätt som har skrivit till Austrian. Jag har väl sedan 2009 ca 20 segment i C inom Europa och 6 long-haul. Service och F&B har alltid varit fantastisk, medan hårdvaran till vissa tider väldigt risig. Tråkigt att höra, inte den Austrian jag känner.

Och nej, tillhör ej ovan grupp... Visst, status har jag men är en ungdomlig men (snart i passet alla fall) en medelålders man :)
 

Alf

Medlem
Satsa på nonstop flyg till KUL från Europa, det är både struligt och tar tid att byta i BKK.
 

Jonas C

Medlem
Och nej, tillhör ej ovan grupp... Visst, status har jag men är en ungdomlig men (snart i passet alla fall) en medelålders man :)

Jaså? Jag och många andra skulle nog snarare betrakta Herr Senator som en respektabel och välpolerad gentleman. Kanske inte den ungdomligaste i slaget, men definitivt ingen "gubbe" ;)

Back on topic: Varianten via BKK med TK känns prisvärdare då man kan åka A330-300 med den nya produkten, samt att man kan spara uppemot en 5000kr om man väljer att ta den sista sträckan ner till KUL i Ekonomi. De äldre stolarna på A340 är förvisso helt acceptabla…
 
Last edited:

TheEagle

Medlem
Finnair kan också matcha Turkish till BKK men inte runt jul då det är högsäsong. 13 typ om man reser ut de första dagarna i december.
 
Toppen