Senaste nytt

Business class till Karibien?

Traveller

Medlem
BILLIGAST till Karibien är utan tvekan Arke (TUI Fly) från Amsterdam. Jag har flugit med dom flera gånger till Bonaire (ABC) med landning även på Curacau och Aruba vid olika tillfällen. I deras bästa klass sitter du bra, du får bra mat, fri dicka osv. Det enda du inte har som finns i andra bolag då du flyger så här är stolar du kan fälla till "lie flat" läge. Pris, mellan 7500-9000 kronor ( just nu € 969 - 8.300 Sek era aktuella datum) och du åker verkligen business.
Det enda du behöver göra är att flyga från Stockholm till Amseterdam och sedan hoppa på Arke därifrån.
Planerar ni att stanna på Bonaire så kan jag rekommendera DiviDivi, ett riktigt bra ställe att bo på där havet i princip rinner in under hotellet.

Från BOnaire kan ni flyga vidare inom hela Karibien eller till Boston, LA och Venezuela.
 
Last edited:

Bamsefar

Medlem
Variant: Om man inte vill byta flygplats i London, så tar man Norweigian till London Gatwick, och byter till Virgin eller BA. Vet dock inte om det är lönsamt - men man slipper flygplatsbytet...
 

Homer

Medlem
Air France / KLM låter intressant och en dag eller två i Paris eller Amsterdam fungerar finfint. Vad är Award Tickets och hur fungerar det?

krävs att du har Flying Blue miles
Flying Blue News
AF/KL har fö lika dåliga säten som SAS


En bra deal är att flyga BA från Italien, då slipper du byta flygplats i London.
Visst det krävs en separat biljett till Italien, men det kompenseras av att det är billigare än från SE,
ex Barbados €1.599 , St Kitts €1.699
+ att du tjänar tillräcklig med poäng för att uppgradera Premimum Eco till Business nästa gång du åker
WORLD SALE - British Airways
 

troligt

Medlem
Håller fortfarande på att leta febrilt, tack för alla tipsen.

Jag hittar resor för cirka 17 800 p/p t/r ARN -> BGI med BA + AA i business, men då enbart med 2 stopp (London + New York eller Miami) hur mycket jag än letar.

Jag hittar också ARN -> LHR i Business med BA för 2600 p/p under perioden vi önskar åka, men det hjälper inte för jag lyckas inte ta mig vidare med något nonstop flyg till Karibien för en vettig summa därifrån.

AA har ju sin promotion som pågår och dom är codeshare med BA om jag förstått det rätt - varför kan jag då inte hitta ett flyg hos AA som är ARN -> LHR -> NAS? Alternativt ARN -> LHR - LGW -> UVF eller BGI.

Nu undersöker jag om någon Premium Economy kan vara av värde då från London, har hört att Virgin Atlantic skall vara helt ok, någon som har några synpunkter eller förslag på PE alternativ?

Andra alternativ kvar som jag ser det är via CDG, men både AF och KLM var rätt dyra Business vad jag förstått. PE från ARN -> CDG -> SXM finns med AF från cirka 15 000 p/p t/r.

Arke (TUI FLY) har jag försökt titta på även om deras hemsida är lite halvmysko, då ska jag också hitta en matchande resa till AMS också, det har jag inte hunnit kollat på ännu.

Tack igen för alla tips, de tas emot varmt! Jag fortsätter grävandet!

// Danne
 

Senator

Moderator
Hej! Kollade snabbt ut den 2:a april och hem 16:a och det finns plats ut via Miami utan stopover hos American men flygs som BA.

På hemresan finns det plats via JFK utan stopover.

Du får fundera på om byte från LHR till LGW mot transit i USA, vilket som är "värst". Sen om ni vill stanna i MIA och/eller NYC.

Priset jag fick var 17 700kr per person. Jag bokade själv detta pris för ungefär samma tidsperiod. Jag är på BGI mellan 30 Mar och 06 Apr, bokad via AA svenska kontor som var väldigt trevliga, kostade 300kr.

Skulle slå ett slag för St. Kitts och Nevis. Fundera på att byta ner flyget mot en vecka på Four Seasons Nevis :)
 

Pushback

Medlem
Har du även kollat på LGW-POS el LGW-KIN? Jag hade svårt att hitta F på UVF alt BGI till januari 2014 så jag bokade LGW-POS istället och kopplar sen på ett lokalt flyg till ANU.

Kan vara en idé... beroende på vilken del av karibien du vill hamna i.
 

troligt

Medlem
Dags för en uppdatering!

På grund av sent svar från våra arbetsgivare om semesterledighet (ok, vi var också ute sent att fråga tyvärr) så hann vi inte boka förrän BA's rea var över, så nu är vi tillbaka på ruta 1 igen, förutom att vi nu vet när vi har ledigt exakt - vilket i sig är positivt.

Så, vi vill resa ut från ARN 1 eller 2/4 och hem till ARN igen 13 eller 14/4 (Vi börjar arbeta den 16/5). Gärna maximalt 2 stopp till slutdestination.

Vi kan tänka oss en eller ett par övernattningar på vägen dit eller hem (inte både och om det går att undvika) - om det är ett riktigt stopp man kan utforska och uppleva staden på. Inte gärna en 20 timmars layover som slutar med en kombination av lounge, flygplats och hotell.

Vi kan tänka oss att flyga både Premium Economy och Business, målsättningen är så bra helhet som möjligt för maximalt omkring 40 000:- (för flyg t/r för 2 personer), gärna mindre om det gick. Även "Charter Business" kan vara ett alternativ om det är en bra produkt.

Vart vill vi åka då? Ja, det är fortfarande Karibien som vi vill fira vår smekmånad på, det finns såklart jättemånga ställen som skulle fungera alldeles utmärkt i Karibien, här nedan är några flygplatser som skulle fungera utmärkt som slutdestination för oss för våra 2 veckor.

AXA
SXM
GCM
PLS
VIJ
EIS
BBQ
FDF
SBH

Tacksam för all hjälp än så länge och för all hjälp vidare, jag letar på ITA matrix och flygbolagens hemsidor, men är inte lika duktig som många andra här på forumet, det törs jag villigt erkänna :)

// Danne
 
Toppen