Senaste nytt

[Business Class] Sverige-Nordamerika + andra destinationer från 14 000kr

Senator

Moderator
Dealen verkar gälla ex-HEL också. Hittade i august HEL-EWR t/r för 1571e. Det är väl ännu snäppet billigare än i screenshoten ovan?

Yepp, 'attans billigt från Mumilandet med låga EUR/SEK valutakursen

ITA Matrix exHEL.JPG
 

JensE

Medlem
Tyvärr finns det ingen för min destination (MSY) så får hitta på något kreativt. BA001-004 och sedan köpa en AA biljett till MSY?
Annars så fungerar ATL också. Men hade varit trevligt att prova BA bussen.

Jag är inte världens mest kreativa på rutter och optimera.
Datumen fungerar perfekt för mig dock.
 

Senator

Moderator
NYC till MSY kostar från $800 i F
MIA till MSY kostar från $680 i F
BOS till MSY kostar från $900 i F

Vad med ARN-LCY-JFK-MIA eller ARN-LCY-JFK-DCA-MIA
40 + 210 + 60 eller 40 + 210 + 60 + 60. Kostar ca 18 000kr t/r MIA och sedan billig resa bak eller F för $690 på AA för 60 + 60 TP till :)
 

JensE

Medlem
Verkar inte som BA bussen avgår på lördagar så blir mer eller mindre omöjligt på utvägen.
Men funderar på en kort Vegas semester i semestern :)
ARN-LHR-JFK-LAS dit och eventuellt ba bussen hem för 17k och om man lyckas få AA nummer på JFK-LAS så blir den sträckan 210TP med gammal 2-klass 757:a och LAS-JFK-LCY-(troligtvis byte till LHR)-ARN

Så detta skulle resultera i 40+140+210 dit och 210+210+40 hem plus 60+60, 60+60 om jag reser i F mellan LAS och MSY (ca 1k USD). Totalt 1090 TP och skulle redan var återkvalificerad för guld efter detta :)

Tror inte tjejen skulle klaga över att dra till Vegas igen.

Att få AA nummer så måste man väl ringa och boka?
 

jos

Medlem
Letar ju efter nåt bra sätt att åka till Houston i juli så det här verkar ju lovande. Har försökt läsa på här i forumet men har inte fått kläm på det här med TP-runs,,,

Nån som har ett tips på hur man skulle kunna kombinera en resa för att få till ett brons eller silverkort? Har lägsta nivå på EB och BAEC idag och mellan 20k och 30k poäng på båda.
 

Senator

Moderator
Du kan åka ARN-LCY-JFK-DFW-IAH t/r som ger dig 40+210+60+60 Tier Points en väg. T/r motsvarar detta ett Silver kort med BA
 
Toppen