Senaste nytt

[Business class] Sverige-Miami T/R, SAS, 18.200 SEK inkl. skatter

EBD_Hakan

Medlem
Jag sitter och tittar på denna deal och rekar datum men blir lite fundersam eftersom jag inte har full koll på routingregler eller alla biljettklasser utanför Star Alliance.

Fråga 1: Är det min stay 7 dagar i MIA som gäller eller är det min stay avresa/hemresa ARN som är det viktiga? Jag hittar business saver-biljetter ARN-MIA-ARN på mina datum men jag vill kombinera med några dagar i LA för en roadtrip till San Diego och kanske 4-5 dagar max i Miami.

Kommer en sån routing flyga?

Fråga 2: Tolkar jag det rätt som att om jag hittar flighter med AA JFK-LAX-MIA-LAX-JFK och det är klass I/A så kan jag boka det på dealen? Jag vill ju maximera TP på detta också och har hittat några flighter där det enligt expertflyer finns tillgänglighet i A men inte I och dessa bör då vara de jag ska försöka boka?
 

Senator

Moderator
Jag sitter och tittar på denna deal och rekar datum men blir lite fundersam eftersom jag inte har full koll på routingregler eller alla biljettklasser utanför Star Alliance.

Fråga 1: Är det min stay 7 dagar i MIA som gäller eller är det min stay avresa/hemresa ARN som är det viktiga? Jag hittar business saver-biljetter ARN-MIA-ARN på mina datum men jag vill kombinera med några dagar i LA för en roadtrip till San Diego och kanske 4-5 dagar max i Miami.

Kommer en sån routing flyga?

Fråga 2: Tolkar jag det rätt som att om jag hittar flighter med AA JFK-LAX-MIA-LAX-JFK och det är klass I/A så kan jag boka det på dealen? Jag vill ju maximera TP på detta också och har hittat några flighter där det enligt expertflyer finns tillgänglighet i A men inte I och dessa bör då vara de jag ska försöka boka?

Fråga 1: rent tekniskt måste din transatlantiska retur äga rum på den första söndagen efter utresan. Så, du kan i teorin åka till Miami på lördagen, och hem på söndagen. Du behöver inte stanna sju dagar i Miami. Allt räknas när den transatlantiska returen äger rum, och resten regleras av stopover och routing regler.

Här har du alla möjliga routings:

PUBLISHED RTG STO-MIA/SK786 /TAR-TARG EF-07NOV17 DIS-INDEF

/VIA THE ATLANTIC/
MAP CONSTRUCTED LEFT TO RIGHT AND RIGHT TO LEFT
1. STO-OSL/CPH-NYC/BOS-VX/UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/LAX/CHI-VX/UA/
SK/AS/AA-MIA
2. STO-NYC/BOS-VX/UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/LAX/CHI-VX/UA/SK/AS/AA-
MIA
3. STO-OSL/CPH-WAS-VX/UA/SK/AS/AA-NYC/CHI-VX/UA/SK/AS/AA-MIA
4. STO-WAS-VX/UA/SK/AS/AA-NYC/CHI-VX/UA/SK/AS/AA-MIA
5. STO-OSL/CPH-CHI-VX/UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/NYC/LAX-VX/UA/SK/
AS/AA-MIA
6. STO-CHI-VX/UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/NYC/LAX-VX/UA/SK/AS/AA-MIA
7. STO-OSL/CPH-MIA
8. STO-MIA

Stopover LAX ok.

Fråga 2: I-klass med American är rätt klart. Så jag du behöver. A-klass Transcont är svårare att veta 100%. Så här står det:

Alternate Airline (AMERICAN AIRLINES (AA))
>$LB47/AA
047 STOMIA 30JAN19 SK SEK 15145 Z1SEBIZ STAY- V/-- BK-Z
FARE CLS EXPLANATION BOOK CODES
-------- ---------------------- ----------
Z1SEBIZ BUSINESS RESTRICTED FARES Z
Z1SEBIZ BETWEEN EUROPE AND AREA 1 FOR ROUND TRIP FARES

BOOKING CODE EXCEPTIONS FOR CARRIER: AA

massa....... sen det relevanta:

IF VIA SK Z- FARES
VIA AA I REQUIRED WHEN OFFERED WITHIN AREA 1
IF VIA SK Z- FARES
VIA AA A PERMITTED WITHIN AREA 1
IF VIA SK Z- FARES
VIA AA L REQUIRED WITHIN AREA 1
IF VIA SK
VIA AA

Jag försökte att boka United, och på de flighter där P-klass (som är Uniteds alternativ) blev det E-klass (i ekonomi). Jag tror att om I-klass är slut, blir det L-klass. Jag skulle göra klart ett par alternativ, sen ringa SAS när det går till Tallinn efter 19.00. De kan hantera detta bättre tycker jag. Ha ett alternativ med I-klass och ett med A-klass så ser du. Jag tror det blir svårt att hitta I-klass LAX-MIA, så lägg lite tid på det.
 

Senator

Moderator
Lever denna deal fortfarande?

Ja men den heter nu något annat och bokas i J-klass och inte Z

7b468b30fa6bb20564d7cc05dd4e9917.jpg


TRAVEL RESTRICTIONS
NO TRAVEL DATE RESTRICTIONS APPLY.

28 dagar innan avresa
 

FF#1

Medlem
Helt ok pris!
Som tur är så ger ju J samma poäng som Z på longhaul, dvs 9000 innan ev guldbonus till Miami. Dock torskar man några på anslutningen då J ger som Plus men Z ger maximala poäng.

en tur och retur från Stockholm ger 24374p, rätt bra faktiskt.
 

Senator

Moderator
Lysande. Är det i övrigt samma restrictions som tidigare? Dvs kan man boka ARN-OSL-EWR/JFK-LAX-MIA-LAX-JFK/EWR-ARN ?

PUBLISHED RTG STO-MIA/SK786 /TAR-TARG EF-14MAY19 DIS-INDEF

/VIA THE ATLANTIC/
MAP CONSTRUCTED LEFT TO RIGHT AND RIGHT TO LEFT
1. STO-OSL/CPH-NYC/BOS-UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/LAX/CHI-UA/SK/AS/
AA-MIA
2. STO-NYC/BOS-UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/LAX/CHI-UA/SK/AS/AA-MIA
3. STO-OSL/CPH-WAS-UA/SK/AS/AA-NYC/CHI-UA/SK/AS/AA-MIA
4. STO-WAS-UA/SK/AS/AA-NYC/CHI-UA/SK/AS/AA-MIA
5. STO-OSL/CPH-CHI-UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/NYC/LAX-UA/SK/AS/AA-
MIA
6. STO-CHI-UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/NYC/LAX-UA/SK/AS/AA-MIA
7. STO-OSL/CPH-MIA
8. STO-MIA

2 STOPOVERS PERMITTED IN EACH DIRECTION
LIMITED TO 1 FREE AND 1 AT EUR 75.00.
1 FREE IN AREA 1 IN EACH DIRECTION
1 IN AREA 1 IN EACH DIRECTION AT EUR 75.00.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
ONE STOPOVER UTILIZES ONE TRANSFER
CHILD DISCOUNTS APPLY. INFANT IS FREE

Du måste ha P-klass på United och I-klass på American

Fortfarande en grym deal för ett USA-besök. Med stopover x 4 går det att göra mycket ur denna.
 

EBD_Hakan

Medlem
PUBLISHED RTG STO-MIA/SK786 /TAR-TARG EF-14MAY19 DIS-INDEF

/VIA THE ATLANTIC/
MAP CONSTRUCTED LEFT TO RIGHT AND RIGHT TO LEFT
1. STO-OSL/CPH-NYC/BOS-UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/LAX/CHI-UA/SK/AS/
AA-MIA
2. STO-NYC/BOS-UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/LAX/CHI-UA/SK/AS/AA-MIA
3. STO-OSL/CPH-WAS-UA/SK/AS/AA-NYC/CHI-UA/SK/AS/AA-MIA
4. STO-WAS-UA/SK/AS/AA-NYC/CHI-UA/SK/AS/AA-MIA
5. STO-OSL/CPH-CHI-UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/NYC/LAX-UA/SK/AS/AA-
MIA
6. STO-CHI-UA/SK/AS/AA-WAS/SFO/NYC/LAX-UA/SK/AS/AA-MIA
7. STO-OSL/CPH-MIA
8. STO-MIA

2 STOPOVERS PERMITTED IN EACH DIRECTION
LIMITED TO 1 FREE AND 1 AT EUR 75.00.
1 FREE IN AREA 1 IN EACH DIRECTION
1 IN AREA 1 IN EACH DIRECTION AT EUR 75.00.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
ONE STOPOVER UTILIZES ONE TRANSFER
CHILD DISCOUNTS APPLY. INFANT IS FREE

Du måste ha P-klass på United och I-klass på American

Fortfarande en grym deal för ett USA-besök. Med stopover x 4 går det att göra mycket ur denna.

Ok så det går alltså inte att boka med A-klass på domestic-flighterna? Tidigare gick det ju att boka A om det inte fanns I?
 
Toppen