[Business class] Stockholm-Vancouver T/R, Virgin Atlantic, 13,840 SEK inkl. skatter

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av staff, 20 Maj 2014.

1. Satt och letade efter resor att kreditera till VA och snubblade över denna. Bra pris till västkusten. Lånar Dr. Miles format för deals.

Köpes senast 2014-MAY-30

[Business class] Stockholm-Vancouver T/R, Virgin Atlantic, 13,840 SEK inkl. skatter

ARN-YVR T/R
    Flygbolag: Virgin Atlantic (VS) + British Airways (British Airways) eller SAS (SK) inom Europa
    Kabinklass: Business class
    Bokningsklass: VS: Z, British Airways: D, SK: J
    Fare basis: ZLPEUSL
    Pris: 9,788 SEK + skatter
    Förköpskrav: Nej
    Min/Max stay: stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
    Köpa senast: 2014-MAY-30
    Gäller för utresa: mellan 2014-MAY-13 och 2014-OCT-20
    Stopover: 75 EUR
    Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
    Återbetalning: Ja, mot 150 EUR
    Ändring: Ja, mot 150 EUR per gång
    Routing: Stockholm-(British Airways/SK)-London-(VS)-Vancouver

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Virgin Atlantic Upper Class
    [​IMG]Upper Class Suites by Bomberman121, on Flickr

[​IMG]Upper class by Bomberman121, on Flickr

Recensioner av Virgin Atlantic Upper Class (Business class)

Poängintjäning:
    Virgin Atlantic Z klass ger:

Last edited: 21 Maj 2014
    6 personer gillar detta.
  2. Christian R

Christian R DYKWIA

Cool! Så handler det bare om at finde en connection så man får rigeligt tid i The Clubhouse i London.

3. For what it's worth, så flygs LHR-YVR med A346.

4. Morgan

Morgan Medlem

Nosen på 747 är Virgins bästa platser för par, så då är det positivt att de är nära varandra, notera dock att stolen längst fram är den där huvuden sticker upp, det är inte ytterligare en rad framför :)

Clubhouse erbjuder ju både klippning och a la carte-ätande, mycket bra lounge!

2 personer gillar detta.
  5. Morgan

Morgan Medlem

Notera Virgins utmärkta avbokningsvillkor även för kraftigt rabatterade biljetter!

Nosen på 747 är Virgins bästa platser för par, så då är det positivt att de är nära varandra, notera dock att stolen längst fram är den där huvuden sticker upp, det är inte ytterligare en rad framför :)

6. Swisser

Swisser Medlem

Har man fri hårklippning om man vill? Har någon testat och hur var resultatet?

7. Morgan

Morgan Medlem

Min poäng var att du rimligen väljer en annan plats om du reser ensam, nosplatserna är bland de mest populära så du kommer inte tvingas dit. När vi ändå pratar platser på Virgin 747 så notera att övervåningen på flera plan blandar economy och business så inte lika lugnt där uppe som i t.ex. British Airways:s Club World. längst bak i business class på nedre plan har de också en bar där det kan väsnas om man har otur.

Mer om platser på Virgin:
    Virgin Atlantic and Virgin America Seat Maps

När det gäller klippning ingår "cleanse and trim" för herrar:
    http://www.virgin-atlantic.com/cont...ormation/Clubhouses/LHR spa menu/lhr-hair.pdf

Se också:
    London Heathrow Clubhouse spa | Virgin Atlantic
    Lounge Review: Virgin Atlantic Clubhouse, London Heathrow: world's best lounge? - Airlines | flights | hotels | travel tech | style | apps - Australian Business Traveller

8. Även om det inte var jag som har postat så tycker jag att det är en hård kommentar.
    Det händer ofta för mig att göra "Copy&Paste" fel, så klandra inte staff för den sakens skull. Han/hon skrev själv att han/hon har lånat texten från min mall.

Om det är fel uppgift någonstans räcker det att påminna det vänligt, det är inte uppenbart för de flesta att veta om vilken flygplanstyp som används på en viss linje.

7 personer gillar detta.
  9. Vaniljvodka

Vaniljvodka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men A380*G använde ju en smiley? Som stor smiley-motståndare så är jag dock ganska nöjd att se när det inte fungerar.

1 person likes this.
  10. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Den enda bild som postats är den i första inlägget, hur din kommentar "Frågan är väl då snarare varför man postar en bild på en produkt som uppenbart inte gäller för dealen." inte kunde vara menat mot trådskaparen har jag ingen aning om. Och det var även samma person som trådskaparen som kommenterade att LHR-YVR flygs med en A346 och inte B747.

Nog med offtopic, bra deal och kul när någon annan hittar en bra deal och delar med sig av den och avlastar Dr Miles lite.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!