Senaste nytt

[Business class] Stockholm-Världen T/R, Qatar Airways, från 13.300 SEK inkl. skatter

HerrFlyiboy

Medlem
Jag fick fram samma pris. När är bästa säsongen att dra till HKG? Känner du till om det är fler i Business.se som kommer att åka?
 

henrik l

Medlem
Jag fick fram samma pris. När är bästa säsongen att dra till HKG? Känner du till om det är fler i Business.se som kommer att åka?

Beror på vilken typ av klimat du vill ha, men april eller oktober kan vara ganska ok, 25-30 garder på dagen, badtemperatur i vattnet, men solskenet är inte garanterat.
 

doc

Medlem
@henrik l Jag slog till på en tur till HKG 27/1. Ser att det
blir 8h 5m mellan flighterna och undrar naturligtvis då om QR ordnar ett rum
enligt STPC ?
De ordnar enbart rum om du bokat med kortast möjliga layover, vilket jag har svårt att tro att du gjort med den väntetiden. Vilken väg har du 8 timmar? Är det på hemvägen så har QR nämligen ett flyg som går 00:01 från HKG som man missar om man söker och tänker flyga hem på kvällen eftersom det hamnar på nästa dag datummässigt. Var nämligen nära att göra det misstaget själv när jag bokade Australien-resan.
 

Kricka

Medlem
De ordnar enbart rum om du bokat med kortast möjliga layover, vilket jag har svårt att tro att du gjort med den väntetiden. Vilken väg har du 8 timmar? Är det på hemvägen så har QR nämligen ett flyg som går 00:01 från HKG som man missar om man söker och tänker flyga hem på kvällen eftersom det hamnar på nästa dag datummässigt. Var nämligen nära att göra det misstaget själv när jag bokade Australien-resan.

Jo, QR bekräftade att det är kortaste layover på utvägen den dagen. Hade dock inte passet
tillgängligt just då för att boka layover-hotell (de ordnar även visum).
 

WTP

Medlem
Ni som har varit med länge, är det här deras bästa någånsin? Såg i november att de hade 2-4-1 i business.
Denna kommer jag missa då varken fru eller jag kan skrapa fram en hel vecka. Deras 2-4-1 tidigare hade faktiskt min stay 3 dgr. Hoppas att snart kommer ngt liknande från QR då passar det perfekt till HKG med en "paus" på den nya flygplats och lounge i Doha :)
 

AntonL

Medlem
Jag och sambon funderar på att boka ARN - DOH - BKK (T/R) i April. Det vi funderar över är den lång transfer tiden i DOH som på utvägen är 08:00 h och på hemvägen 08:55 h. När vi bokar med dealen så är denna transfertid det enda som är valbart (finns alltså kortade transfer, men ej möjligt att boka med deal), vi antar att vi inte kommer bli berättigade till ett hotellrum? Vi har tittat på dessa datum:
ARN-DOH-BKK APRIL 15
BKK-DOH-ARN APRIL 25

Sambon fyller år den 15:e April och vill därför åka BC på sin födelsedag, där av är vi inte flexibla med utresedatum.
Alternativen är såklart att boka via CPH/OSL men där är antingen priset högre (CPH) eller krångligt att ta sig till (OSL).
 

Dr. Miles

Expert
Jag och sambon funderar på att boka ARN - DOH - BKK (T/R) i April. Det vi funderar över är den lång transfer tiden i DOH som på utvägen är 08:00 h och på hemvägen 08:55 h. När vi bokar med dealen så är denna transfertid det enda som är valbart (finns alltså kortade transfer, men ej möjligt att boka med deal), vi antar att vi inte kommer bli berättigade till ett hotellrum? Vi har tittat på dessa datum:
ARN-DOH-BKK APRIL 15
BKK-DOH-ARN APRIL 25

Sambon fyller år den 15:e April och vill därför åka BC på sin födelsedag, där av är vi inte flexibla med utresedatum.
Alternativen är såklart att boka via CPH/OSL men där är antingen priset högre (CPH) eller krångligt att ta sig till (OSL).
Trots att det finns en tidigare flight inom 8 timmar men du väljer att ha längre byte över 8 timmar av olika skäl (pris, schema, flygplanstyp osv), har du inte rätt till STPC.
 
Toppen