Senaste nytt

[Business class] Stockholm-Världen T/R, Qatar Airways, från 13.300 SEK inkl. skatter

johhenrik

Medlem
Jag slog till på en resa ARN-DOH-PVG-DOH-ARN här. Det är nyårsdealen- 12993kr. Otroligt bra pris och ger 560 TP till BAEC, så nu ska jag väl kanske bygga upp status där. Är ju lite avis på @agehall och hans Champagne-loungebesök på LHR. ;) Blir första ggn jag flyger Dreamliner, sen är det 777 mellan Doha och Shanghai.
 

Dr. Miles

Expert
Jag slog till på en resa ARN-DOH-PVG-DOH-ARN här. Det är nyårsdealen- 12993kr. Otroligt bra pris och ger 560 TP till BAEC, så nu ska jag väl kanske bygga upp status där. Är ju lite avis på @agehall och hans Champagne-loungebesök på LHR. ;) Blir första ggn jag flyger Dreamliner, sen är det 777 mellan Doha och Shanghai.
Ja, Qatar Airways tidtabell till Shanghai är inte så dålig heller. Man landar till Shanghai kl. 14:15 så inne i Shanghai tidigast kl. 15.
 

henrik l

Medlem
@henrik l Jag slog till på en tur till HKG 27/1. Ser att det
blir 8h 5m mellan flighterna och undrar naturligtvis då om QR ordnar ett rum
enligt STPC ?

Hinner inte gräva i tråden, men har för mig att 8 timmar är den magiska gränsen. Bokade själv min resa i oktober och fick bara 2,5 h mellan flighterna, men det verkade variera lite beroende på vilken veckodag man bokade.
 

HerrFlyiboy

Medlem
Jag slog till på en resa ARN-DOH-PVG-DOH-ARN här. Det är nyårsdealen- 12993kr. Otroligt bra pris och ger 560 TP till BAEC, så nu ska jag väl kanske bygga upp status där. Är ju lite avis på @agehall och hans Champagne-loungebesök på LHR. ;) Blir första ggn jag flyger Dreamliner, sen är det 777 mellan Doha och Shanghai.

Hej
Jag funderar på att flyga ARN-DOH-HKG med nyårsdealen. Det borde ge samma TP eller hur. Jag har silverstatus nu och behöver ytterligare 510 TP för att nå guld. Är du helt säker på att man får TP om man bokar och flyger med Qatar?
 

johhenrik

Medlem
Hej
Jag funderar på att flyga ARN-DOH-HKG med nyårsdealen. Det borde ge samma TP eller hur. Jag har silverstatus nu och behöver ytterligare 510 TP för att nå guld. Är du helt säker på att man får TP om man bokar och flyger med Qatar?
Jajamen, det får du. Så den trippen säkrar guldet åt dig, under förutsättning att du har minst 4st BA/Iberia flighter redan.
 

Kricka

Medlem
Hej
Jag funderar på att flyga ARN-DOH-HKG med nyårsdealen. Det borde ge samma TP eller hur. Jag har silverstatus nu och behöver ytterligare 510 TP för att nå guld. Är du helt säker på att man får TP om man bokar och flyger med Qatar?

Enligt Avioskalkylatorn på BA:s hemsida så skall din resa ge 560 TP, vilket är anledningen
även för min resa till HKG. Priset för min biljett blev 12005:-.
 
Toppen