Senaste nytt

[Business class] Stockholm-Världen T/R, Qatar Airways, från 13.300 SEK inkl. skatter

Flying Finn

Medlem
Attans att BAEC inte fungerar som Flying Blue. Då kunde jag påbörja att samla TPs till att återkvalificera BAEC Gold. :) Har ingen nytta av att resa mellan juli 2016 och april 2017. Den här QR-dealen skulle vara ett bra alternativ för att få ihop 560 TPs.
 

agehall

Medlem
Har ingen nytta av att resa mellan juli 2016 och april 2017.

Du har (antagligen) fortfarande inte nått GGL och inte heller triggat några upgrade vouchers, så visst har du nog "nytta" av denna. Dessutom räknas alla TP mot Lifetime Tier Points. Upp till 10k TP/år får man faktiskt någonting från BA. Det är först när man drar in mer än så som man inte längre får någon direkt utdelning.
 

Flying Finn

Medlem
@agehall Det stämmer att jag inte tänkte på LTTPs. Det är relativt nyttigare dock att inte betala mera än för ett BAEC Gold -kort per medlemsår, eftersom du i varje fall måste årligen kassa in 1500 TPs för att stå kvar på guldnivån.

GGL har jag relativt lite nytta av, särkilt eftersom jag är single och där med inte kan utnyttja GUF2 eller skänka bort ett guldkort. I fjol räknade jag att största nyttan skulle jag få genom att i 10 år i rad få Flying Blue Platinum. Då blir man livstidsmedlem. Det kräver "bara" 10 x 70 000 mil. BAEC Gold på livstid kräver ju 35 000 TPs, vilket är markant mera.
 

agehall

Medlem
Du kan utnyttja GUF2 även om du reser ensam. Och vid 3500TP får du 2xGUF1. De senare är förstås bättre om man reser ensam, men man ska inte underskatta värdet av GUFx vouchers.
 

Flying Finn

Medlem
@agehall Absolut, GUF2 har är ju hård valuta som CW -> First på t.ex. dyra rutter som LHR-JNB eller LHR-SIN. Det bara är relativt dyrt att spendera 1000 TPs till över 1500 TPs för att få 1 x GUF2.

Mitt medlemsår är ju inte precis optimal med mitt fritidsresemönster, eftersom jag skapade först nyligen mitt BAEC-konto. I fall jag skulle ha gjort det redan t.ex. i december, så skulle min långa resa till Nordamerika någon gång under våren eller sommaren 2017 kassa in åtmistone 1 x GUF2 vid 2500 TPs. 5000 TPs med CCR, GGL och "Jokers" är rysligt lockande, oberoende hur jäkligt dyrt det än är. Det bara krävs för intensivt med resor för att jag kan lyckas med det åtminstone nu under den här perioden.

Kanske i framtiden? Man måste ju flita på när man redan varit i flera år på högsta nivån hos Club One - allting måste prövas. ;)
 

Aerophobia

Medlem
Eller så bokade man i går då det framgår att det gäller "bookings made on/after 1 May 2016". Hade jag väntat till i dag så hade jag fått betala 2000 kr mer.
 
a165a365cda9b0d4991c62a119941a03.jpg

Nu är British webb uppdatetad och bokningsklass R finns med.
 

henrik l

Medlem
Tror t o m att ändringen kom upp den 30/4, kollade på kvällen, eftersom jag slog till på en ARN-BKK i oktober, fanns en del att välja på. Däremot fanns det inget till HKG.
 
Toppen