Senaste nytt

[Business class] Stockholm-Världen T/R, Qatar Airways 2 för 1, från 17.000 SEK inkl.skatter per pers

Ormen

Medlem
Motsvarande kampanj finns också från Köpenhamn och Oslo. Priserna i SEK tycks vara de samma som från Stockholm. Köpenhamn-Bangkok kostar t.ex 8821 DKK/person.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

AABack2ARN

Medlem
Är det någon som vet varför de har valt dessa blackoutdatum:
  • mellan (2015)-JUL-10 och (2015)-JUL-20
  • mellan (2015)-AUG-20 och (2015)-SEP-10

10-20JUL sammanfaller med slutet av Ramadan i år men vad är det som händer i den delen av världen mellan 20AUG-10SEP?
 

Dr. Miles

Expert
Är det någon som vet varför de har valt dessa blackoutdatum:
  • mellan (2015)-JUL-10 och (2015)-JUL-20
  • mellan (2015)-AUG-20 och (2015)-SEP-10

10-20JUL sammanfaller med slutet av Ramadan i år men vad är det som händer i den delen av världen mellan 20AUG-10SEP?
Hajj börjar från runt 20 SEP och det finns inga officiella helger i Qatar runt den perioden heller.
Islamic Calendar - Islamic Holidays in 2015 (1436 H.)

Kan det finnas delgrupps (t ex sunni / shia) beroende helger?
 
Jag vågar inte vänta på avbokning av min Malaysia Airlines A380 så jag bokade precis två biljetter med Qatar Airways till Singapore. Priset var så bra att lillebror fick en biljett också, han blev förvånad :D

Nu har jag 110k AA att använda på kontot. Etihad A380 First > Malaysia A380 First.
 

Teddulin

Medlem
Har precis spanat på alla möjliga resmål. Priserna är ju kanonbra men reser man med barn (framför allt om man vill ha sällskap av familjer som bara har åkt charter) så är det svårt att motivera dessa långa stop i Doha. Ca ett dygn för att ta sig till Phuket t ex!! Hoppas hitta någon ressugen vän som vill smita iväg en 5-6 dagars till Sydney istället. :)
 

John Mack

Medlem
Ja, om kortast möjliga stopp är över 8 timmar och du flyger business så betalar Qatar hotell. Däremot är jag inte säker på om du är garanterad flygplanshotellet inne på transit.
 

Andrew

Medlem
Har precis spanat på alla möjliga resmål. Priserna är ju kanonbra men reser man med barn (framför allt om man vill ha sällskap av familjer som bara har åkt charter) så är det svårt att motivera dessa långa stop i Doha. Ca ett dygn för att ta sig till Phuket t ex!! Hoppas hitta någon ressugen vän som vill smita iväg en 5-6 dagars till Sydney istället. :)
Om du har en heldag i Doha (natten kan man alltid ta på ett av de flera bra hotellen i staden) kan du passa på att ta en heldags eller halvdags ökensafari/ökenrally med lunch eller middag och eventuellt lite bad.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen