Senaste nytt

[Business class] Stockholm-New York/Boston, T/R, Lufthansa&co, 15.000 SEK inkl.

jumbooze

Medlem
Är det någon som har erfarenhet hur tillgängligheten på C -> F uppgradering brukar vara?
Dvs Alternativ a) bränna 50 k Eurobonus poäng
 

Senator

Moderator
Är det någon som har erfarenhet hur tillgängligheten på C -> F uppgradering brukar vara?
Dvs Alternativ a) bränna 50 k Eurobonus poäng

Jag fick 2 (av 8) stolar på Lufthansa ganska enkelt. Första var ok på en gång, nästa gick det 24t sedan var det klart. Jag gjorde det 3mnd innan. Notera att jag är M&M och inte EB och det är enklare för oss att få dessa. Normalt tas "inventory" från samma bonusplatser
 

jumbooze

Medlem
Så nu var det bokat :D CPH - ZRH - ORD

Jag har kollat på utresan ZRH - ORD, på ANA står det RQ på First.
Finns det någon chans att man kan använda Eurobonuspoäng på en sådan?
Jag kommer ringa imorgon iaf :D

Fuskade lite, bokade genom ticket.se då betalade jag lite extra typ 1600 och då kan jag använda ticket Garanti och få pengarna tillbaka om jag behöver ändra något. s¨det blev typ 17.400 för avbokningsbar Z ticket.
 

Senator

Moderator
Så nu var det bokat :D CPH - ZRH - ORD

Jag har kollat på utresan ZRH - ORD, på ANA står det RQ på First.
Finns det någon chans att man kan använda Eurobonuspoäng på en sådan?
Jag kommer ringa imorgon iaf :D

Fuskade lite, bokade genom ticket.se då betalade jag lite extra typ 1600 och då kan jag använda ticket Garanti och få pengarna tillbaka om jag behöver ändra något. s¨det blev typ 17.400 för avbokningsbar Z ticket.

Här är allt om SAS EB uppgraderingar:
http://www.sas.se/eurobonus/anvand-poang/Uppgradering/Uppgradering-/
 

jumbooze

Medlem
EB uppgradering ej möjligt under mars månad :( pga systembyte.

ALF: Kolla Eurocards företagsförsäkring jag tror den kan ha det du söker eller iaf så ska man kunna byta namn "gratis" om man behöver skicka någon annan...
 

Senator

Moderator
EB uppgradering ej möjligt under mars månad :( pga systembyte.
.

Du skulle till ORD? Vilket datum? LX8 eller LX2608 (som förresten verkar vara en extra avgång under sommaren). Jag kan kolla hur det ser ut på M&M. Jag tror inte du har några bekymmer den 1 april med detta.
 

jumbooze

Medlem
Tack Senator:
LX8, 7/7 & LX9 25/7 retur.

Man vill ju bara ha allt klart på en gång :D
Men att vänta till 1:a april känns som ett skämt.
 

Senator

Moderator
LX8 är stängt för uppgradering, just nu 4 av 8 platser bokade
LX9 visar 2 öppna platser för uppgradering, 0 platser av 8 bokade

Dags att dra ut citat boken:
"Patience is a virtue"
"Den som väntar på något.........."

Det här kommer lösa sig. Jag hade satsat på att ringa SAS nu, fråga om det går att lägga en "request" i alla fall. Sen uppfattar jag att alla uppgraderingar mellan bolagen är lite på "request" basis. T.ex. så kommer du kanske inte få svar på en gång i alla fall; Swiss måste släppa platserna.

Personligen tycker jag F är lite "bortkastat" på hemresan då man helst bara vill sova, och sedan är man lite i denna "på väg hem" känslan som gör att man ofta känner sig mätt på "lyx" och vill hem till eget hem och rutiner. Så jag hade satsat stenhårt på LX8. Men har du 200k EB poäng kan du jo köra båda :cool:

OBS! LX8 är rätt öppen i affärsklass samt ekonomi just nu, så det är svårt att bedöma om det kommer bli en "OpUP". Detta är även svårare när man är två.

Lycka till!
 

jumbooze

Medlem
Personligen tycker jag F är lite "bortkastat" på hemresan då man helst bara vill sova, och sedan är man lite i denna "på väg hem" känslan som gör att man ofta känner sig mätt på "lyx" och vill hem till eget hem och rutiner. Så jag hade satsat stenhårt på LX8. Men har du 200k EB poäng kan du jo köra båda :cool:

OBS! LX8 är rätt öppen i affärsklass samt ekonomi just nu, så det är svårt att bedöma om det kommer bli en "OpUP". Detta är även svårare när man är två.

Lycka till!

Senator TACK!
Jag tänkte precis på samma sätt, ska satsa stenhårt på LX8, vi är två som reser men på två olika bokningar.
Jag har ju iofs mer än 200K och ska man spendera poäng så känns ju first som helt rätt sak att lägga poäng på :D

Men en OpUP hade varit ännu bättre men det är inget jag kommer vänta på då jag inte har någon status alls och åker med Z biljett.

Tror jag kommer betala för Expertflyer för att få lite koll på det här :D
 
Toppen