[Business class] Stockholm-Kina/Taiwan T/R, Qatar Airways, från 18.000 SEK inkl. skatter

Diskussion i 'Deals från Dr. Miles' startad av Dr. Miles, 10 December 2014.

  1. Qatar Airways året runt Business class saver till Kina.
    Det finns priser till de flesta Dragonair destinationer i Kina.

    [Business class] Stockholm-Kina/Taiwan T/R, Qatar Airways, från 18.000 SEK inkl. skatter

    ARN-Kina T/R
    Flygbolag: Qatar Airways (Qatar Airways)
    Kabinklass: Business class
    Bokningsklass: I
    Fare basis: IRTSE
    Pris:

    Guilin/Sanya/Xiamen: 14.300 SEK + skatter ca 3.650 SEK och uppåt, totalt från ca 18.000 SEK inkl. skatter
    Shanghai: 14.345 SEK + skatter ca 3.650 SEK och uppåt, totalt från ca 18.000 SEK inkl. skatter
    Kungming/Ningbo: 14.600 SEK + skatter ca 3.650 SEK och uppåt, totalt från ca 18.300 SEK
    Qingdao/Xi'an: 15.000 SEK + skatter ca 3.650 SEK och uppåt, totalt från ca 18.700 SEK inkl. skatter
    Taipei: 15.600 SEK + skatter ca 3.650 SEK och uppåt, totalt från ca 19.300 SEK
    Förköpskrav: --
    Min/Max stay: -- / 12 månader
    Köpa senast: --
    Gäller för utresa: --
    Gäller för hemresa: --
    Tillägg: +150 SEK för avgångar på fredag, lördag eller söndag
    Stopover: upp till 2 stopover är tillåtna, 100 USD per stop
    • max 1 stoover i Europa
    • max 1 stopover i Asien
    • max 1 stopover i Doha vid utresan
    • varje stopover får ej vara längre än 96 timmar
    Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
    Återbetalning: Ja, mot 1.500 SEK
    Ändring: Ja, mot 1.500 SEK per gång
    Routing: t ex
    Stockholm-(Qatar Airways)-Doha-(Qatar Airways)-Hong Kong-(KA)-Dragonair destinationer i Kina/Taiwan

    Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

    Tillåtna routings (till Xiamen):
    Tillåtna routings (till Qingdao):
    Qatar Airways Business class
    [​IMG]
    [​IMG]
    (Foto: Jacob)

    Qatar Airways Business class på Boeing 787:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    (Foto: MarcusC)

    BusinessClass.se har testat Qatar Airways Business class.
    Reserapporter av medlemmar, Qatar Airways Business class:

    Recensioner av Qatar Airways Business class:

    Poängintjäning:
    Qatar Airways I klass ger:

    Det står intressant text i fare rules.
    Betyder detta att det går att uppgradera från Business till First på Frankfurt/München-Doha-vidareresa för 8.000 SEK per riktning?
    Enligt routingsreglerna tillåter denna fare flygning via Osaka och Hong Kong men det går inte i praktiken då faren inte tillåter flygningar med JAL (JL), ANA (NH), Air India (AI) eller Cathay Pacific (Cathay Pacific).
     
    johhenrik och Morgan gillar detta.
  2. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    En grundplåt för @johhenrik att börja bygga status inom Oneworld måntro? Lägg Londonresorna på British Airways, så har man ju lätt fixat de 4 segmenten som krävs för British Airways Silver/Gold :)
     
    johhenrik och Christian R gillar detta.
  3. Kricka

    Kricka Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    En stilla undran är ifall man får standard (140) TP för varje ben Europa - Doha resp.
    Doha - Asien ? Blir väl i så fall 640 TP för en tur/retur ARN-LHR(British Airways), LHR-DOH(Qatar Airways),
    DOH-HKG(Qatar Airways) för Dragonair(KA) ger väl inga TP ?
     
  4. henrik l

    henrik l Medlem

    Ort:
    KVB
    Land:
    Sverige Sverige
    Dragonair ska mig veterligen ge TP (har själv fått för några år sedan) eftersom de ingå i Cathaysfären.
     
  5. johhenrik

    johhenrik Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Med en routing av ARN-LHR-DOH-PVG får jag bara ett pris på ~18.000kr om jag flyger SAS mellan ARN-LHR. Med British Airways så blir det 20.500kr. Kan ju fortfarande vara värt det dock. Tack för tipset @Dr. Miles! :)
     
  6. Homer

    Homer Medlem

    Hur ska man tolka det här? går det t.ex. att flyga ARN-LHR-FRA-

    Transfer restrictions
    UNLIMITED TRANSFERS PERMITTED ON THE PRICING UNIT
     
  7. Nej, i det här fallet är routingsregler strängare därför går det inte att flyga Stockholm-London-Frankfurt-Doha-Hong Kong-Shanghai

    Routingsregler för fare till Shanghai:
     
  8. Kricka

    Kricka Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    @Dr. Miles @johhenrik Intressant att det blir dyrare att flyga British Airways via LHR än att
    ta SK ! Jag vill ju ha de extra TP som svängen via London skulle ge..
     
  9. johhenrik

    johhenrik Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag märkte just att den resa jag kollar upp så om jag flyger British Airways så kan jag inte få till det utan övernattning på LHR heller, så om jag flyger ut torsdag så är man framme lördag i Shanghai, vilket inte är en superoptimal resa kanske... ;) Men, jag är ju bara orange bälte i ITA Matrix. :)

    Har iofs inte testat multi-city-sökning inser jag. Ska prova det också.
     
  10. Det finns extrainfo om tillägg på British Airways flygningar mellan Stockholm och London.
    Det verkar att kosta 290 USD mer per riktning om man väljer British Airways flight.
    Helt enkelt inte värt. 580 USD är ca 4.400 SEK.
    Man kan köpa Stockholm-London T/R i Club Europa för ca 3.000 SEK inkl. skatter ju.
    Det går att ha vanlig anslutning utan övernattning i London också.
    Screenshot20141211_1.png
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×