Senaste nytt

[Business class] Stockholm-Houston T/R, Star Alliance JV, 13.400 SEK inkl. skatter

Vaniljvodka

Medlem
Hur bokar man denna resa för en nybörjare som mig?

Jag kollade igår och det finns tillgänglighet på United.com och Lufthansa.com. Finns även platser över jul.

På den sistnämnda så är den mest lockande varianten jag kan hitta via Frankfurt, Uniteds Dreamliner direkt till Houston dit och Lufthansas A380 på vägen hem. Blir dock lite orolig över att boka codeshare. Men om man vill testa två olika businessprodukter så har man väl inget val antar jag.
 

Vaniljvodka

Medlem
Nån som har koll på ifall LH har uppgraderat alla sina C-kabiner på A380n nu?

Kan det kanske vara så att den C-kabinen är för stor hursomhelst och att man borde välja något annat plan eller bolag?
 
F

FCT

Guest
Nån som har koll på ifall LH har uppgraderat alla sina C-kabiner på A380n nu?

Kan det kanske vara så att den C-kabinen är för stor hursomhelst och att man borde välja något annat plan eller bolag?
Alla longhaulplan på Lufthansa har nya C förutom två B747-400, vilka ska tas ur bruk snart.
 

Dr. Miles

Expert
Det finns också priser från andra SAS avreseort i Sverige än Stockholm/Göteborg. (dock ej från Malmö, Ängleholm)
Det är mellan 1.500 och 2.700 SEK extra ovanpå baspriset 9.830 SEK exkl. skatter.

T ex från Umeå / Luleå finns det pris från ca 15.400 SEK inkl. skatter
 

Moco

Medlem
Nån som har koll på ifall LH har uppgraderat alla sina C-kabiner på A380n nu?

Kan det kanske vara så att den C-kabinen är för stor hursomhelst och att man borde välja något annat plan eller bolag?

Har tagit denna kärra till IAH nu några gånger. Jag tycker 380n är för stor och det blir bara jobbigt och opersonligt. Själva planet i sig är bra och borgar för en stabil resa, men i övrigt?... Nej. Nya 747-8 är perfekt, men då får du välja en annan destination.
 

mash

Medlem
Jag har noterat att SkyTeam (Air France, KLM, Delta) matchar denna dealen med priser strax under 13k SEK.
 

mash

Medlem
Även med OneWorld går det hitta bra priser till Houston, t.e.x BA för 12,548 SEK. Screen Shot 2015-11-03 at 10.02.14.png
 
Toppen