Senaste nytt

[Business class] Stockholm/Göteborg-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, från 16.600 SEK inkl. skatter

Senator

Moderator
Folk oroar sig generellt sett för mycket över byten i USA.

Hum, inrikes till inrikes eller utrikes går det nästan alltid bra :) Håller med dig där..

Utmaningen i USA är att allt är stort, inklusive stormar :) Nästan alla mina större IrrOPs har varit kopplat till resor till/från USA. Ett antal nätter i Chicago och New York på hotell, eller min favorit: Sheraton Cleveland med besättningen på CO(UA)69 den 27 december, 2010 :) På sommaren är det åskväder som ställer till..

Jag har inte åkt med pre-merger UA A319/320 eller deras B757-200 med 24 First efter man gick ihop med Continental så jag vet inte om dessa har blivit uppgraderade till samma produkt på B737-700/800/900ER. Men jag hade en sprillans ny B737-800 från LGA till ORD nu i oktober med DirectTV och Internet. Kanske bästa inrikeskärran jag har åkt med inom USA någon gång. Jag tar en äldre United A319 cross-country över en SAS Plus B737-800 till Kanarieöarna när som helst :)
 

Alx

Medlem
Hum, inrikes till inrikes eller utrikes går det nästan alltid bra :) Håller med dig där..

Utmaningen i USA är att allt är stort, inklusive stormar :) Nästan alla mina större IrrOPs har varit kopplat till resor till/från USA. Ett antal nätter i Chicago och New York på hotell, eller min favorit: Sheraton Cleveland med besättningen på CO(UA)69 den 27 december, 2010 :) På sommaren är det åskväder som ställer till..

Jag har inte åkt med pre-merger UA A319/320 eller deras B757-200 med 24 First efter man gick ihop med Continental så jag vet inte om dessa har blivit uppgraderade till samma produkt på B737-700/800/900ER. Men jag hade en sprillans ny B737-800 från LGA till ORD nu i oktober med DirectTV och Internet. Kanske bästa inrikeskärran jag har åkt med inom USA någon gång. Jag tar en äldre United A319 cross-country över en SAS Plus B737-800 till Kanarieöarna när som helst :)

Visst stämmer det att vi får fler extrema väder i USA än vad Europa får. MEN om man ska börja väga in sådant i sin planering så till den grad att man lägger in adekvat bytestid för att hantera t.ex. en snöstorm så blir det nog ohållbart för de flesta att resa till/från USA. Vissa saker går helt enkelt inte att råda över utan man får gilla läget de relativt få gånger det inträffar.

Själv fastnade jag på ARN pre-X-mas 2010 och hade jag tillåtit SAS att styra vårt öde så hade vi kommit iväg 2 januari 2011. Så nog får Europa sin beskärda del av extrema störningar.

Det är ingen hemlighet att jag nästan uteslutande föredrar United långt före SAS. Däremot ser jag med spänning fram emot SAS välbehövliga renovering av Atlantkärrorna.
 

Jonas C

Medlem
När jag söker upp ARN-ZRH-SFO på Matrix får jag upp priset 14200kr med SWISS i bokningsklass P, men när jag letar upp samma biljett på SWISS hemsida kostar den helt plötsligt 17000kr i samma bokningsklass. Samma sak gäller när jag söker BUD-ZRH-LAX som Matrix visar för 12100kr medan SWISS vill ha 15300kr för samma biljett. Gör jag något fel, eller är det dealen som inte stämmer?
 

Dr. Miles

Expert
När jag söker upp ARN-ZRH-SFO på Matrix får jag upp priset 14200kr med SWISS i bokningsklass P, men när jag letar upp samma biljett på SWISS hemsida kostar den helt plötsligt 17000kr i samma bokningsklass. Samma sak gäller när jag söker BUD-ZRH-LAX som Matrix visar för 12100kr medan SWISS vill ha 15300kr för samma biljett. Gör jag något fel, eller är det dealen som inte stämmer?
SWISS har Married segments.
Du som har bra minne bör du ha läst den här tråden, eller hur? ;)
Flygbolagen som har Married segment | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor
 

Vaniljvodka

Medlem
Nu hittar jag helt plötsligt väldigt lite bokningsklass P hos United. Varken kring påsk eller i juli. Är dealen helt borta eller har det bokats upp på bara ett dygn?

EDIT: Verkar som att P kommer och går lite beroende på vad man tar för avgångar på vissa rutter. Skumt.
 
Last edited:

Vaniljvodka

Medlem
Nu har samma P-flighter kring påsk ARN-EWR, JFK-SFO och SFO-EWR-FRA-ARN gått upp från 14.100 SEK till 17.300 SEK över en natt.

PS. Om ni undrar varför jag inte bokar är det för att det satans allsvenska spelschemat är försenat med en dryg månad och det är helt omöjligt att planera sitt rese-år utan det. Arg som ett bi här nu. DS.
 

Dr. Miles

Expert
Uppdaterad: 2015-01-16

Priserna har gått upp ordentligt, ca 3.000 SEK.
Man kan också lägga till SAS inrikes inom Sverige mot ca +2.000 SEK (+skatter&bränsletillägg).

[Business class] Stockholm/Göteborg-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, från 15.300 SEK inkl. skatter

STO/GOT-destinationer i Nordamerika T/R
Flygbolag: Air Canada (AC), Austrian (OS), Brussels Airlines (SN), Lufthansa (LH), SWISS (LX), United (UA)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: P
Fare basis: PLNCSEW
Pris: Pris: alla priser är exkl. skatter. Skatter är från ca 3.170 SEK och uppåt
  • New York: 12.097 SEK
  • Boston: 12.592 SEK
  • Chicago: 12.129 SEK
  • Washington: 13.403 SEK
  • San Francisco: 13.967 SEK
  • Vancouver: 14.484 SEK
  • Miami: 14.508 SEK
  • Toronto: 14.601 SEK
  • Los Angeles: 15.667 SEK
  • Denver: 15.667 SEK
  • Hawaii: 17.907 SEK
Förköpskrav: 21 dagar
Köpa senast: --
Min/Max stay: stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Gäller för utresa: följande perioder:
  • mellan 2015-MAR-28 och 2015-APR-11
  • mellan 2015-JUL-01 och 2015-AUG-31
  • mellan 2015-NOV-21 och 2015-NOV-28
  • mellan 2015-DEC-24 och 2015-DEC-31
  • mellan 2016-MAR-19 och 2016-APR-03
  • mellan 2016-JUL-01 och 2016-AUG-31
  • mellan 2016-NOV-19 och 2014-NOV-26
  • mellan 2016-DEC-24 och 2016-DEC-31
Stopover: 1 fri stopover är tillåten i Nordamerika i varje riktning
Tillåtna flygningar: AC, OS, SN, LH, LX eller UA flightnummer över Atlanten
Byte: upp 5 byte per riktning är tillåten, varav 3 i Europa, 2 i Nordamerika
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, mot 250 EUR per gång
Routing: t ex Stockholm/Göteborg-(SK/LH/OS/SN/LX)-Frankfurt/München/Wien/Bryssel/London/Zürich-(AC/OS/LH/LX/SN/UA)-destinationer i Nordamerika
 

Dr. Miles

Expert
Nu har samma P-flighter kring påsk ARN-EWR, JFK-SFO och SFO-EWR-FRA-ARN gått upp från 14.100 SEK till 17.300 SEK över en natt.

PS. Om ni undrar varför jag inte bokar är det för att det satans allsvenska spelschemat är försenat med en dryg månad och det är helt omöjligt att planera sitt rese-år utan det. Arg som ett bi här nu. DS.
Liten tröst för dig är att det finns fortfarande fare från Dublin kvar. Star Alliance JV fare t ex till Hawaii är från ca 1.332 EUR inkl. skatter (ca 12.600 SEK), ungefär det samma även för San Francisco.
Enligt prisvillkoren är köpa senast datum 2015-JAN-27, men som du har erfarat, det kan ändras när som helst.

http://www.businessclass.se/forum/t...lliance-jv-från-9-500-sek-inkl-skatter.22235/
 
Toppen