Senaste nytt

[Business class] Stockholm/Göteborg-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, från 16.600 SEK inkl. skatter

goransson

Medlem
Känner mig som en idiot men jag får verkligen inte ordning på detta.

Efter XX försök med diverse routingar enligt reglerna ovan på Austrians och LHs hemsidor där jag antingen får massa felmeddelanden i stil med "This flight cannot be booked online" eller får priser på >19k per person, har jag nu givit upp och gått över till tanken att jag bara ska boka en Stockholm-New York t.o.r. men inte heller detta får jag ordning på!

Kollat ITA men får mycket högre priser än 11K på Star Alliance-bolag med utresa i slutet av november eller december 2014. Borta 14 dagar. Även kollat Uniteds hemsida på massa olika datumkombinationer STO-NYC men det absolut bästa jag kan få där är runt 15K. Går ju alltid att få hyfsat billiga business till New York, men aldrig med Star Alliance.

Vad gör jag för fel, nu när jag bara är ute efter en Stockholm-New York enligt denna deal?

Om biljetterna är slut hugger jag gärna något nästa sommar, men det kan man ju inte boka än eftersom flygbolagen släpper allt först ett år i förväg eller nåt sånt...
 

goransson

Medlem
Jag håller mig inom följande intervall för utresa:
mellan NOV-23 och NOV-30
mellan DEC-23 och JAN-02
och sen 14 dagar borta? Funkar det? Eller ska det vara exakt 10 dagar?
 

agehall

Medlem
Det bör funka. Testa att söka med ITA Matrix och be den ignorera platstillgång. Om du får upp rätt pris då är det nog helt enkelt så att det är slut på platser i rätt bokningsklass.
 

goransson

Medlem
Nu gjorde jag även det men utan framgång. Bästa pris var knappt 13K med Icelandairs s.k. business-produkt. Bästa Star Alliance LH för 16K, men de biljetterna är ju slut.
 

Dr. Miles

Expert
Känner mig som en idiot men jag får verkligen inte ordning på detta.

Efter XX försök med diverse routingar enligt reglerna ovan på Austrians och LHs hemsidor där jag antingen får massa felmeddelanden i stil med "This flight cannot be booked online" eller får priser på >19k per person, har jag nu givit upp och gått över till tanken att jag bara ska boka en Stockholm-New York t.o.r. men inte heller detta får jag ordning på!

Kollat ITA men får mycket högre priser än 11K på Star Alliance-bolag med utresa i slutet av november eller december 2014. Borta 14 dagar. Även kollat Uniteds hemsida på massa olika datumkombinationer STO-NYC men det absolut bästa jag kan få där är runt 15K. Går ju alltid att få hyfsat billiga business till New York, men aldrig med Star Alliance.

Vad gör jag för fel, nu när jag bara är ute efter en Stockholm-New York enligt denna deal?

Om biljetterna är slut hugger jag gärna något nästa sommar, men det kan man ju inte boka än eftersom flygbolagen släpper allt först ett år i förväg eller nåt sånt...

Jag håller mig inom följande intervall för utresa:
mellan NOV-23 och NOV-30
mellan DEC-23 och JAN-02
och sen 14 dagar borta? Funkar det? Eller ska det vara exakt 10 dagar?

Nu gjorde jag även det men utan framgång. Bästa pris var knappt 13K med Icelandairs s.k. business-produkt. Bästa Star Alliance LH för 16K, men de biljetterna är ju slut.

Flygbolagen uppdaterade priset den 2014-JUN-12. :(
Nya baspriset är 11.744 SEK exkl. skatter för fare basis: PLNNSEW till New York.

Däremot priset från Köpenhamn finns kvar.

http://www.businessclass.se/forum/d...york-t-r-star-alliance-jv-8-900-dkk-inkl.html
 
Last edited:

goransson

Medlem
Aha, ok. Tack!

Fortsätter hålla utkik efter andra erbjudanden. Annars blir det väl SK, LH eller TK till USA "som vanligt" nästa gång igen...
 

Dr. Miles

Expert
Uppdaterad: 2015-01-07

Priser till östkusten är inte så förmånliga men till västkusten är nästan samma nivå som dealen från Köpenhamn.
T ex till Vancouver är från ca 13.300 SEK inkl. skatter och till San Francisco är från ca 13.700 SEK inkl. skatter.

[Business class] Stockholm/Göteborg-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, från 12.200 SEK inkl. skatter

STO/GOT-NYC T/R
Flygbolag: Air Canada (AC), Austrian (OS), Brussels Airlines (SN), Lufthansa (LH), SWISS (LX), United (UA)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: P
Fare basis: PLNCSEW
Pris: följande priser är exkl. skatter. Skatter är från ca 3.260 SEK och uppåt
  • New York: 8.926 SEK
  • Vancouver: 9.896 SEK
  • San Francisco: 10.422 SEK
  • Miami: 10.855 SEK
  • Los Angeles: 11.782 SEK
  • Honolulu: 13.574 SEK
Förköpskrav: 21 dagar
Köpa senast: --
Min/Max stay: stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Gäller för utresa: följande perioder:
  • mellan 2014-DEC-21 och 2015-JAN-10
  • mellan 2015-MAR-28 och 2015-APR-11
  • mellan 2015-JUL-01 och 2015-AUG-31
  • mellan 2015-NOV-21 och 2015-NOV-28
  • mellan 2015-DEC-24 och 2015-DEC-31
  • mellan 2016-MAR-19 och 2016-APR-03
  • mellan 2016-JUL-01 och 2016-AUG-31
  • mellan 2016-NOV-19 och 2014-NOV-26
  • mellan 2016-DEC-24 och 2016-DEC-31
Stopover: 1 fri stopover är tillåten i Nordamerika i varje riktning
Tillåtna flygningar: AC, OS, SN, LH, LX eller UA flightnummer
Byte: upp 5 byte per riktning är tillåten, varav 3 i Europa, 2 i Nordamerika
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, mot 250 EUR per gång
Routing: t ex Stockholm/Göteborg-(SK/LH/OS/SN/LX)-Frankfurt/München/Wien/Bryssel/London/Zürich-(AC/OS/LH/LX/SN/UA)-destinationer i Nordamerika

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Exempelpris till San Francisco (obs: det är prissatt som till Vancouver med stopover i San Francisco).
Screenshot20140107_2.png
 

Dr. Miles

Expert
Dealen från Stockholm/Göteborg tillåter Sverige inrikes add-on för ca 2.000 SEK (+skatter&bränsletillägg).
SAS inrikes flygningar bokas i S klass (SAS Plus) med Lufthansa fare och i Y class (SAS Plus) med United fare.

Screenshot20140107_3.png
 
Toppen