AABack2ARN
Medlem
Det kan nog f*n i mig bli A-klass om du väljer rätt avgångar
Så här ser mappningen ut enligt ExpertFlyer på en BA I-fare mellan Stockholm och Las Vegas
VIA BA I REQUIRED WHEN AVAILABLE I- FARES WITHIN USA
VIA BA A PERMITTED I- FARES WITHIN USA
VIA BA Y REQUIRED I- FARES WITHIN USA
Min tolkning baserad på andra bokningar är då att det blir I om det finns, A om det finns men inte I finns och slutligen Y (vilket ju i princip finns så länge det finns plats på flyget). I-klass nollas ut snabbt.
På just de interkontinentala sträckorna är det en fördel där det faktiskt finns A (på alla andra inrikes sträckor har AA gjort sig av med bokningsklasserna F, A och P). Nackdelen är att på i stort sett alla andra sträckor kommer en utnollad i-klass leda till ekonomiklass...
American bokar i stort sett alla inrikes segment på deras internationella I-fares i J eller D-klass och sedan i Y-klass (med undantag för Hawaii där det enbart är D som räknas eller transkontinentala resor med treklass service).
VIA AA D REQUIRED WHEN AVAILABLE I- FARES BETWEEN USA-USHI
VIA AA Y REQUIRED I- FARES BETWEEN USA-USHI
VIA AA I/D PERMITTED I- FARES BETWEEN JFK-LAX
VIA AA Y REQUIRED I- FARES BETWEEN JFK-LAX
VIA AA I/D PERMITTED I- FARES BETWEEN JFK-SFO
VIA AA Y REQUIRED I- FARES BETWEEN JFK-SFO
VIA AA I/D PERMITTED I- FARES BETWEEN MIA-LAX 77W SERVICE
VIA AA Y REQUIRED I- FARES BETWEEN MIA-LAX 77W SERVICE
VIA AA I/D PERMITTED I- FARES BETWEEN MIA-LAX 777 SERVICE
VIA AA Y REQUIRED I- FARES BETWEEN MIA-LAX 777 SERVICE
VIA AA J/D REQUIRED WHEN AVAILABLE I- FARES WITHIN USA
VIA AA I/Y PERMITTED I- FARES WITHIN USA
VIA AA A/Y PERMITTED I- FARES WITHIN NORTH AMERICA
VIA AA I/Y PERMITTED I- FARES WITHIN NORTH AMERICA
Så här ser mappningen ut enligt ExpertFlyer på en BA I-fare mellan Stockholm och Las Vegas
VIA BA I REQUIRED WHEN AVAILABLE I- FARES WITHIN USA
VIA BA A PERMITTED I- FARES WITHIN USA
VIA BA Y REQUIRED I- FARES WITHIN USA
Min tolkning baserad på andra bokningar är då att det blir I om det finns, A om det finns men inte I finns och slutligen Y (vilket ju i princip finns så länge det finns plats på flyget). I-klass nollas ut snabbt.
På just de interkontinentala sträckorna är det en fördel där det faktiskt finns A (på alla andra inrikes sträckor har AA gjort sig av med bokningsklasserna F, A och P). Nackdelen är att på i stort sett alla andra sträckor kommer en utnollad i-klass leda till ekonomiklass...
American bokar i stort sett alla inrikes segment på deras internationella I-fares i J eller D-klass och sedan i Y-klass (med undantag för Hawaii där det enbart är D som räknas eller transkontinentala resor med treklass service).
VIA AA D REQUIRED WHEN AVAILABLE I- FARES BETWEEN USA-USHI
VIA AA Y REQUIRED I- FARES BETWEEN USA-USHI
VIA AA I/D PERMITTED I- FARES BETWEEN JFK-LAX
VIA AA Y REQUIRED I- FARES BETWEEN JFK-LAX
VIA AA I/D PERMITTED I- FARES BETWEEN JFK-SFO
VIA AA Y REQUIRED I- FARES BETWEEN JFK-SFO
VIA AA I/D PERMITTED I- FARES BETWEEN MIA-LAX 77W SERVICE
VIA AA Y REQUIRED I- FARES BETWEEN MIA-LAX 77W SERVICE
VIA AA I/D PERMITTED I- FARES BETWEEN MIA-LAX 777 SERVICE
VIA AA Y REQUIRED I- FARES BETWEEN MIA-LAX 777 SERVICE
VIA AA J/D REQUIRED WHEN AVAILABLE I- FARES WITHIN USA
VIA AA I/Y PERMITTED I- FARES WITHIN USA
VIA AA A/Y PERMITTED I- FARES WITHIN NORTH AMERICA
VIA AA I/Y PERMITTED I- FARES WITHIN NORTH AMERICA