Senaste nytt

[Business class] Stockholm/Göteborg-Nordamerika T/R, oneworld JV, från 13.200 SEK inkl. skatter

Homer

Medlem
Jag har glömt att skriva en viktig sak som Concorde nämnde tidigare.

British Airways Business class på London City(LCY) - New York(JFK) [här kan du läsa Concordes artikel] sträckn ger First class Tier Point och miles. Så får man 180 TP istället av 120 TP.
Om ni vill maximera intjäning av Tier point, det är nog bäst att välja London City(LCY)-New York(JFK) rutt över Atlanten.


London(LHR)-New York(JFK) Business class: 120 TP
Visa bifogad bild 2495

London City(LCY)-New York(JFK) Business class: 180 TP
Visa bifogad bild 2496

F.o.m 16/11 höjs LCY-JFK till 210TP och LHR-JFK till 140TP
http://www.businessclass.se/british...ys-executive-club-programmet-5.html#post14957
 
Hade stopover varit tillåtet i NYC hade jag slagit till direkt. :( Då kunde ju man komma från Sverige, jobba 5 dagar, besöka LAX över helgen, tillbaka och jobba igen 5 dagar och åka till Sverige för att fira jul.

Hoppas det dyker upp något liknande med NYC också.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Hade stopover varit tillåtet i NYC hade jag slagit till direkt. :( Då kunde ju man komma från Sverige, jobba 5 dagar, besöka LAX över helgen, tillbaka och jobba igen 5 dagar och åka till Sverige för att fira jul.

Hoppas det dyker upp något liknande med NYC också.

Du kan köra Openjaw. Men då förolar 1 sträcka New York-Las Vegas 210 TP och 1 sträcka Las Vegas-Los Angeles 60 TP.
1.040 TP - 210 TP - 60 TP = 770 TP
 
Det funkar bra för mig med OpenJaw, hur matar jag in det i ITA eller ExpertFlyer och hur man bokar det sen, är det AA.com eller BA.com som gäller? Seattle eller San Francisco går också utmärkt, jag är inte kräsen ;)
 

Dr. Miles

Expert
Nu har British Airways laddat ny Fare basis: IR5E6J (14.708 SEK + skatter).

Samma resa som min första post kostar nu bara ca 18.300 SEK inkl. skatter!
 

Dr. Miles

Expert
Det funkar bra för mig med OpenJaw, hur matar jag in det i ITA eller ExpertFlyer och hur man bokar det sen, är det AA.com eller BA.com som gäller? Seattle eller San Francisco går också utmärkt, jag är inte kräsen ;)

Det enklaste sättet är att söka två gånger med två olika variabler.

Sökning på Stockholm - Los Angeles
Departing from: STO
ba LON ba NYC aa LAS aa / f bc=i
Destination: LAX
aa LAS aa NYC ba LON ba / f bc=i


Sökning på Stockholm - New York
Departing from: STO
ba LON ba / f bc=i

Destination: LAX
ba LON ba / f bc=i

Stockholm-New York T/R med Fare basis: IR5E6J kostar 13.208 SEK + skatter
Max stay av IR5E6J är 90 dagar. Om du vill stanna längre än 90 dagar då får du välja Fare basis:INCEU7 som kostar 16.165 SEK + skatter.

[14.708 SEK(STO-LAX T/R) + 13.208 SEK(STO-NYC T/R)] / 2 = ca 13.958 SEK + skatter(ca 3.600 SEK)

totalt ca ca 17.600 SEK inkl. skatter.

Om du vill tjäna extra 60 TP på din Stockholm-New York delen, så kan du flyga Stockholm-London-Boston-New York.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Toppen