Senaste nytt

[Business class] Stockholm/Göteborg-New York T/R, Star Alliance JV, från 12.500 SEK

Står mellan Swiss och United, vad hade du valt om vi tänker på komfort, mat & service? Ska i samma veva bränna lite poäng på en (F) till Vancover så den här kom lägligt :)

Edit: lyckas inte hitta en enda resa under 20k med Swiss :(
 
Last edited:

TheEagle

Medlem
Jodå!!! Det finns visst platser med Swiss. Trixet är bara att de visas på Swiss hemsida och inte på ITA Matrix. Är alltid så när det gäller Swiss biljetter i P-klass. Inte heller dealen från Montreal till Singapore gick att se på ITA. Inte heller deras erbjudande från Stockholm till Arlanda.
 
Jodå!!! Det finns visst platser med Swiss. Trixet är bara att de visas på Swiss hemsida och inte på ITA Matrix. Är alltid så när det gäller Swiss biljetter i P-klass. Inte heller dealen från Montreal till Singapore gick att se på ITA. Inte heller deras erbjudande från Stockholm till Arlanda.

Tackar vi för, slet nästan av mig håret :D
 

Senator

Moderator
Det viktiga med SAS Eurobonus är väl att anknytningsflygen som bokas som LX prefix mellan ARN/CPH-GVA/ZRH flygs av SAS. Sedan flyger LX bara till BOS och YUL utöver NYC som kvalificerar som ok rutt här. Så en möjlig rutt är:
ARN-GVA LX men SAS
GVA-ZRH LX
ZRH-BOS LX
BOS-EWR UA

Nu blir väl detta SAS Plus så frågan är hur roligt detta är mot att resa på Europas bästa affärsklassbolag på sträckan ARN-ZRH direkt i stället :)
 

Dr. Miles

Expert
Det finns också priser från Köpenhamn. Det kostar ca 13.700 SEK inkl. skatter och uppåt.
Det är kanske mer passande bl a för @Agö och @jumbooze.

Fare basis: PNCZDKW / ZNCZDKW
 

Dr. Miles

Expert
Jag tycker att den här är ganska intressant routing, om man har tid.

  • Stockholm-Lissabon: TAP

    /övernattning/

  • Lissabon-Frankfurt: Lufthansa

    /övernattning/

  • Frankfurt-Washington: Lufthansa 747-8 (med United nummer)

    /övernattning/

  • Washington - New York: United


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Screenshot20130508_4.png
 

jumbooze

Medlem
Det viktiga med SAS Eurobonus är väl att anknytningsflygen som bokas som LX prefix mellan ARN/CPH-GVA/ZRH flygs av SAS. Sedan flyger LX bara till BOS och YUL utöver NYC som kvalificerar som ok rutt här. Så en möjlig rutt är:
ARN-GVA LX men SAS
GVA-ZRH LX
ZRH-BOS LX
BOS-EWR UA

Nu blir väl detta SAS Plus så frågan är hur roligt detta är mot att resa på Europas bästa affärsklassbolag på sträckan ARN-ZRH direkt i stället :)

För poäng/miles gör man det mesta :D

Hur skulle man boka CPH-GVA-ZRH-YUL-NYC-YUL/BOS-ZRH-GVA-CPH ? Som sagt ITA-matrix visar inte P utan bara Z och multi-segment på Swiss visar inget utan ber en att ringa in...

CPH-GVA : SK 3000+750 EBG
GVA-ZRH: LX 1200 minimum
ZRH-YUL/BOS: 7500
YUL/BOS-NYC: UA 1200
YUL/BOS-NYC: UA 1200
ZRH-YUL/BOS: 7500
GVA-ZRH: LX 1200 minimum
CPH-GVA : SK 3000+750 EBG

Grand total: 27300 halvvägs att återkvalificera sig eller har jag räknat fel?
 
Last edited:

xmit

Medlem
För poäng/miles gör man det mesta :D

Hur skulle man boka CPH-GVA-ZRH-YUL-NYC-YUL/BOS-ZRH-GVA-CPH ? Som sagt ITA-matrix visar inte P utan bara Z och multi-segment på Swiss visar inget utan ber en att ringa in...

CPH-GVA : SK 3000+750 EBG
GVA-ZRH: LX 1200 minimum
ZRH-YUL/BOS: 7500
YUL/BOS-NYC: UA 1200
YUL/BOS-NYC: UA 1200
ZRH-YUL/BOS: 7500
GVA-ZRH: LX 1200 minimum
CPH-GVA : SK 3000+750 EBG

Grand total: 27300 halvvägs att återkvalificera sig eller har jag räknat fel?

Ska vi ta en liten trip till NYC @jumbooze ? :)
 
Toppen