[Business class] Stockholm/Göteborg-New York T/R, Star Alliance JV, från 12.500 SEK

Diskussion i 'Deals från Dr. Miles' startad av Dr. Miles, 7 Maj 2013.

1. Skyteam Joint Venture har också matchat priser.
    Köpa senast 2013-MAY-21.

[Business class] Stockholm/Göteborg-New York T/R, Star Alliance JV, från 12.500 SEK inkl. skatter

STO/GOT-NYC T/R
    Flygbolag: Air Canada (AC), Austrian (OS), Brussels Airlines (SN), Lufthansa (Lufthansa), SWISS (LX), United (UA)
    Kabinklass: Business
    Bokningsklass: P
    Fare basis: PNCZSEW / ZNCZSEW (hos Air Canada)
    Pris:
    9.338 SEK + saktter ca 3.150 SEK och uppåt (beroende på val av flygbolag och routing),
    totalt från 12.500 SEK inkl. skatter​
    Min/Max stay: 3 dagar eller stanna natten mellan lördag och söndag / 3 månader
    Förköpskrav:7 dagar
    Köp senast: 2013-MAY-21
    Gäller för utresa: mellan 2013-JUN-02 och 2013-SEP02
    Gäller för hemresa: senast 2013-SEP-07
    Byte: 5 byte i varje riktning, varav 3 i Europa och 2 i Nordamerika
    Stopoever: Nej
    Barnrabatt: Nej
    Återbetalning: Nej
    Ändring: Ja, mot 240 EUR
    Routing: t ex Stockholm-(UA)-New York

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det finns så många routings och det går också att välja SAS flygningar inom Europa på vissa sträckor.

Air Canada Business class:

Austrian Airlines ny Business class:

Brussels Airlines ny Business class:
    (Foto: Jacob)​

Lufthansa Business class:
    (Foto: Lufthansa Press)​

SWISS Business class (på Airbus A330)
    (Foto: bjornstrom)​

United Business class

På Boeing 757
    United-BusinessFirst3.jpg
    (Foto: United Media Center)

På Boeing 767: (ej på mellan Skandinavien-Newark)
    (Foto: United business class sleeper cabin (B767) by Matt Blaze on Flickr)
    (Foto: United business class sleeper seats (B767) by Matt Blaze on Flickr)

Poängintjäning:

Austrian P klass ger:

Lufthansa P klass ger:

SWISS P klass ger:

United P klass ger:

Last edited: 8 Maj 2013
  2. ok, för priser på denna nivå hade jag varit ok med "P" till NYC med Swiss och 100% intjäning. Mina nästa eVouchers kommer väl i november, annars hade det varit ett ypperligt läge att flyga Swiss F från ZRH till JFK med detta pris. Verkar bara vara NYC som gäller denna gången, alla andra erbjudande stängdes i går.

Min gissning är att British Airways/American Airlines matchar senast i morgon :)

3. Swisser

Swisser Medlem

Senator,
    Du måste dessutom betala ett tillägg om 20,000 miles för att kunna göra en upgrade till F från businessbokningsklasserna Z och P, men det visste du väl redan. Denna regel införders 1 september 2012. Jag nämner det bara, eftersom jag antar att alla inte vet om det. Det är väl ändå en ganska bra deal!?

4. Jag har inte fått bekräftat att detta gäller vid användning av eVouchers. Jag utgår från att detta enbart gäller vid användning av M&M miles som är redan usel transaktion i första steg.

5. Mr.A

Mr.A Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tänkte förnya status hos Turkish, vilket bolag ger mest miles till Miles & Smiles? föredrar Swiss rent kvalitetsmässigt.

6. Swisser

Swisser Medlem

Ok, du kanske har rätt vad gäller eVouchers och det vore toppen om det förehåller sig på det sättet. Om den nya regeln enbart gäller för upgrade med M&M miles, så kan man ju leva med det för det är ju som du skriver något man inte gärna gör frivilligt, pga av att det är så förbaskat dyrt.

7. Swisser

Swisser Medlem

Dr. Miles,
    Jag blir inte riktigt klok på hur man skall söka på Matrix för att hitta olika alternativ med dessa två fares PNCZSEW / ZNCZSEW. Om jag tex vill flyga ARN-FRA-ZRH-NYC T/R med något eller några av de flygbolagen du listat hur skall jag då fylla i fältet "Advance routing codes"?

8. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Turkish ger mest till Turkish ;)
    Annars är det rätt svårt att hitta 200% klasser med partnerbolag, och vill minnas att det enbart är First som gäller då. Men annat fall tjänar du 150% på SWISS P-klass till M&S.

9. Bamsefar

Bamsefar Medlem

Hur fungerar det med byten i USA ? Man har rätt till "Byte: 5 byte i varje riktning, varav 3 i Europa och 2 i Nordamerika" - kan jag flyga - i princip då: Arlanda-zürich-San Francisco-New York ? Känns svårt att få till vettiga byten om man nu är lagd åt det hållet (för ovanlighetens skull) ?

10. Jag tror svaret är nej, men ta t.ex. Air Canada som inte flyger till New York. Då skulle resan gå mellan t.ex. FRA/CPH/LHR och YUL/YYZ och vidare till NYC.

Under Uniteds regler står följande anknytningar:
    BOS/CLT/DTT/EWR/NYC/PHL/WAS/YMQ/YOW/YTO

gissar detta gäller för alla, så stanna max 23:59min i:
    Boston, Charlotte, Detroit (JA TACK!), Phillly, Washington, Montreal, Ottawa, eller Toronto

Last edited: 7 Maj 2013

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!