Senaste nytt

[Business class] Stockholm/Göteborg-London T/R, British Airways, fr 2.400 SEK inkl. skatter

agehall

Medlem
Hmm, den ser inte alls ut som den LH-variant jag fick för ett par veckor sedan. Där såg kabinen ut precis som den sedan gjorde på LHR-JFK.
 

Adam

Medlem
Mycket sliten, men skönt att koppla av i. Skojade med värdinnan och frågade var predepature-drinken var? Då kom hon med en:) IMG_1246.jpg
 

palmen

Moderator
Jag fick lite "panik" att boka detta för en resa i oktober (4-6), fanns nästa inga platser kvar på någon av avgångarna till det billigaste priset så jag bokade på en gång för att försäkra mig om platserna (det var i början på sommaren bokningen gjordes).

När jag tittar på samma datum nu så har alla avgångar utom 1 på både utresa och hemresa åter det billigaste priset. Är det vanligt att de skapar upp fler CE-platser närmre avgång?
 

palmen

Moderator
Googlade lite och tror jag hittade svaret på frågan
import java.util.Random;

/** Generate 10 random integers in the range 0..99. */
public final class RandomInteger {

public static final void main(String... aArgs){
log("Generating 10 random integers in range 0..99.");

//note a single Random object is reused here
Random randomGenerator = new Random();
for (int idx = 1; idx <= 10; ++idx){
int randomInt = randomGenerator.nextInt(100);
log("Generated : " + randomInt);
}

log("Done.");
}

private static void log(String aMessage){
System.out.println(aMessage);
}
}

Nu var dock inte frågan hur revenue management fungerar utan snarare om det är ett vanligt fenomen som någon annan noterat på CE till LHR från Sverige.
 

agehall

Medlem
Nu var dock inte frågan hur revenue management fungerar utan snarare om det är ett vanligt fenomen som någon annan noterat på CE till LHR från Sverige.

Indirekt är ju det samma fråga... Kort sagt kan man nog säga att det beror på bokningsläget. Mycket lediga platser i CE ger troligtvis lite fler stolar i lägre bokningsklasser öppnas. Men allt borde bygga på vad deras statistiska modell säger om möjligheten att sälja fler dyra stolar.
 

palmen

Moderator
Indirekt är ju det samma fråga... Kort sagt kan man nog säga att det beror på bokningsläget. Mycket lediga platser i CE ger troligtvis lite fler stolar i lägre bokningsklasser öppnas. Men allt borde bygga på vad deras statistiska modell säger om möjligheten att sälja fler dyra stolar.

Agree to disagree.
Två frågeställningar enligt mig.
1: Vad det beror på att det släppts fler billiga CE?
2: Om det är "vanligt" förekommande?

Det var den andra frågeställningen jag var intresserad av.
Troligtvis är det relativt lite bokningar på just dessa flighter i CE med tanke på att de säljer ut fler billiga biljetter. På aktuella flighter ser det just nu ut enligt följande (från flightstats)
Business: 9 (at least)
C/9 D/9 R/9 I/8

Business: 9 (at least)
C/9 D/9 R/9 I/6
 
Toppen