Senaste nytt

[Business class] Stockholm/Göteborg-Hawaii T/R, oneworld JV, 23.000 SEK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Uppdaterad: 2014-07-05

[Business class] Stockholm/Göteborg-Hawaii T/R, oneworld JV, 21.800 SEK inkl. skatter

STO/GOT-Hawaii T/R
Flygbolag: American Airlines (AA), British Airways (BA), Finnair (AY) och IBERIA (IB)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: I
Fare basis: ILR28AP
Pris: 17.385 SEK + skatter ca 4.400 SEK och uppåt, totalt från ca 21.800 SEK inkl. skatter
Förköpskrav: 28 dagar
Min/Max stay: stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Köpas senast: --
Gäller för utresa: under följande perioder varje år
  • mellan JUL-01 och AUG-31
  • mellan NOV-22 och NOV-29
  • mellan DEC-23 och JAN-02
  • mellan MAR-27 och APR-12
Stopover: Nej
Byte:
  • 2 byten i Europa i varje riktning
  • 2 byten i USA i varje riktning
MPM: 9.132 miles från Stockholm
Barnrabatt: Nej
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, mot 300 EUR per gång
 

Dr. Miles

Expert
Uppdaterad: 2018-06-29

oneworld JV:s året runt Business class saver deal till Hawaii.
90 dagars förköpskrav dock.
Inget köpa senast datum.
Skyteam JV har också liknande priser, men inte Star Alliance JV.
Det finns också liknande priser från Norge fast ca 500 SEK dyrare.

[Business class] Stockholm/Göteborg-Hawaii T/R, oneworld JV, 23.000 SEK inkl. skatter

STO/GOT-Hawaii T/R
Flygbolag: American Airlines (AA), British Airways (BA), Finnair (AY) och IBERIA (IB)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: I
Fare basis: INX9E7S6
Pris: 18.886 SEK + skatter ca 4.100 SEK och uppåt, totalt från ca 23.000 SEK inkl. skatter
Förköpskrav: 90 dagar
Min/Max stay: 7 dagar / 12 månader
Köpas senast: --
Gäller för utresa: --
Gäller för hemresa: --
Tillåtna veckodagar:
  • Från Europa: tis-torsdagar på flighten över Atlanten
  • Till Europa: mon-ondsdagar på flighten över Atlanten
Stopover: Obegränsat antal stopover är tillåten, dock:
  • 150 EUR per stop i Europa
  • 600 EUR per stop i Nordamerika
Byte: upp till 4 byte är tillåtna i varje riktning, varav:
  • 2 byte i Europa
  • 2 byte i Nordamerika
MPM: från Stockholm:
  • Honolulu: 8.960 miles
  • Kona: 9.086 miles
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset.
Återbetalning: Nej
Ändring: Nej
Routing: MPM baserad

Prisexempel:

Screenshot20180629 01 AA.png
 

Senator

Moderator
Undrar på om jag kan övertala sambon att åka igen? o_O Det tog henne (och delvis jag) nästan 10 dagar att återhämta oss från jetlag senast. Man blir lite sugen, men kanske inte med en infant :)
 

palmen

Moderator
Nu har jag inte tittat på routingregler mm, men är man man kan få ut av denna deal i form av TP att åka typ ARN-HEL-LHR-NYC-LAX-HNL, dvs 40+80+140+140+140 TP per väg?
Det skulle i så fall ge 1080 TP.
Tidigare fanns det ju någon sådan här deal där man faktiskt fick First inirkes i USA på NYC-LAX om I-klass inte fanns med A-klass fanns, är det så även nu, någon som vet? Det skulle väl boosta TP med ytterligare 70 per väg om jag kommer ihåg tabellen rätt?
 
Nu har jag inte tittat på routingregler mm, men är man man kan få ut av denna deal i form av TP att åka typ ARN-HEL-LHR-NYC-LAX-HNL, dvs 40+80+140+140+140 TP per väg?
Det skulle i så fall ge 1080 TP.
Tidigare fanns det ju någon sådan här deal där man faktiskt fick First inirkes i USA på NYC-LAX om I-klass inte fanns med A-klass fanns, är det så även nu, någon som vet? Det skulle väl boosta TP med ytterligare 70 per väg om jag kommer ihåg tabellen rätt?
Det är MPM-baserat (8960) och upp till 4 stopp per riktning. Din routing blir 9882 men man får avdrag på 550 genom NYC, så <5% över, går att prisa på Matrix till runt 25k, inte hittat något utan I-klass.
 
Toppen