Senaste nytt

[Business class] Stockholm/Göteborg-Hawaii T/R, oneworld JV, 23.000 SEK inkl. skatter

Senator

Moderator
Till Hawaii använder AA på vissa flighter B767-300ER till HNL från DFW och ORD, och några gånger från LAX. Till OGG har denna används också.

Detta är den internationella konfigurationen som kallas Business när den används på internationella rutter men First om det är inrikes inklusive Hawaii.

Med tanke på vilka produkter (hårdvara) som rent allmänt används av alla bolag till Hawaii skulle jag hävda att en B767-300ER från AA är en uppgradering mot "normen".

Jag skulle gärna vilja flyga UA från EWR till HNL som är på deras senaste (f.d. Continental) BusinessFirst på en B767-400ER som har tidigare varit framhävd som bästa produkt till Hawaii.
 

Bamsefar

Medlem
Jag skulle vilja flyga direkt Stockholm - San Francisco och sedan direkt San Francisco - Kahului (OGG, dvs Maui). Det går med Norweigan (Oakland) och Hawaiian tror jag det var (Oakland dom med). Felet med detta är just att Nroweigan inte är aktuellt att flyga med - fel hårdvara minst sagt, och så vidare.

SAS via Köpenhamn kanske skulle lira, men varför åka ned först och sedan tillbaka?
 

henkedio

Medlem
Jag skulle vilja flyga direkt Stockholm - San Francisco och sedan direkt San Francisco - Kahului (OGG, dvs Maui). Det går med Norweigan (Oakland) och Hawaiian tror jag det var (Oakland dom med). Felet med detta är just att Nroweigan inte är aktuellt att flyga med - fel hårdvara minst sagt, och så vidare.

SAS via Köpenhamn kanske skulle lira, men varför åka ned först och sedan tillbaka?

Om du flyger från Stockholm så kommer du aldrig under 2 byten ändå, om du inte reser med Norwegian förstås. Men då har du ändå en övernattning i San Francisco på vägen dit, eftersom flyget anländer så sent. Mitt tips är att du flyger via CPH. Övernattning kommer du troligtvis inte undan, hur du än gör. Vilken klass tänker du dig?
 

Bamsefar

Medlem
Jag flyger alltid business (och first om jag har poäng att ta mig upp - fast i fallet SAS finns ju inte first så då löser det sig själv).
 

Senator

Moderator
Snabbast rutten ut som jag har hittat är Lufthansa/Air Canada ARN-FRA-YVR-HNL. Fördelen är US CBP i Vancouver. Hem tror jag HNL-SFO-MUC-ARN med United och Lufthansa är bästa och snabbaste returen..

Men med BA/AA är det tyvärr LHR-LAX som gäller...
 

Senator

Moderator
Sorry Bamsefar... Jag tittade inte på Maui men Honolulu. Men jag tror Air Canada flyger till Maui från Vancouver och Calgary dock kanske inte alla dagar och hela året
 

Bamsefar

Medlem
Aha - det förklarar saken, tänkte inte ens på att du skrev HNL (fastän jag läste det...).

Men om HNL är målet, är inte ARN-EWR (SAS/UA) och sedan EWR-HNL (UA) snabbare?
 
Toppen