Senaste nytt

[Business class] Stockholm/Göteborg-Bangkok T/R, SWISS, 16.500 SEK inkl. skatter

Senator

Moderator
Helt lugnt, Jag ville bara göra en Milerun. Är bortrest hela Januari så skulle behöva åka onsdag-lördag här i höst i annat fall. Men får kolla om något annat dyker upp eller om du har något redan nu ? OT ja vet :p

Observera att detta gäller för resor i augusti och september
 

Patrick

Medlem
Vissa rutter är det redan ganska fullt på. Försökte boka mig själv till Shanghai och Singapore i september och det såg kört ut, iaf igår. :(

edit: men det var de bekväma direktrouterna. Ska kolla hur det blir med stop i tex PEK på vägen.
 
Last edited:
Någon som vet om den här dealen går att boka via Peking på utresan men direkt från BKK till ZRH på hemvägen? Eller måste man åka samma routing båda vägarna? Tycker det skulle vara en bra kompromiss mellan poängintjäning och "det är alltid skönt att komma hem"!
 

Dr. Miles

Expert
Någon som vet om den här dealen går att boka via Peking på utresan men direkt från BKK till ZRH på hemvägen? Eller måste man åka samma routing båda vägarna? Tycker det skulle vara en bra kompromiss mellan poängintjäning och "det är alltid skönt att komma hem"!
Det går att boka ena vägen via Beijing (och Zurich) och ena vägen direkt till Zurich.
Men kanske inte på SWISS webbsida.
 
Tack Doktorn! Det blir ett utmärkt sätt att kombinera den planerade semesterresan med intjäning till EBG! :) Blir också en bra överraskning för min flickvän, hon ääälskar att resa lyxigt (och dessutom utan barn den här gången)! :D
 

abacklund

Medlem
Jag hittade bra datum för mig på denna och sitter med fingret på avtryckaren. Har bara en fråga om anslutningsflygen i PEK.
-> LX196 kommer till PEK kl. 05.15 och anslutning till BKK går 06.50
<- TG674 kommer till PEK kl. 05.30 och anslutning till ZRH går 06.45

Båda dessa känns snäva men går att boka via Swiss.com, har aldrig haft transit i PEK förut. Är dessa praktiskt möjliga? Har inte riktigt tid med ombokningsstrul.
Tacksam för input!
 
Bangkok bokat! :)

Det blev direkt från ZRH till BKK i oktober. Enligt SWISS-agenten jag pratade med så ingick bara kvällsflygningar från ARN till Zurich i fare basis. För att flyga via PEK behövde man alltså flyga ner kvällen innan till ZRH för att komma med LX196 till PEK.

Det blev lite för krångligt så vi flyger direkt istället, speciellt som platserna börjar ta slut på de datum som passar oss.

Om jag räknat rätt på bör resan ge 30 800 EB miles som silver. Kan det stämma?

Tack för tipset! Det här forumet är fantastiskt. :D
 

Dr. Miles

Expert
Jag hittade bra datum för mig på denna och sitter med fingret på avtryckaren. Har bara en fråga om anslutningsflygen i PEK.
-> LX196 kommer till PEK kl. 05.15 och anslutning till BKK går 06.50
<- TG674 kommer till PEK kl. 05.30 och anslutning till ZRH går 06.45

Båda dessa känns snäva men går att boka via Swiss.com, har aldrig haft transit i PEK förut. Är dessa praktiskt möjliga? Har inte riktigt tid med ombokningsstrul.
Tacksam för input!
Om det inte blir någon försening klarar du dig och har till och med tid att vara i loungen liten stund.
Landning/avgång runt på tidig morgontimmar brukar inte bli försenad pga air space control (vilket kan hända ganska ofta i Beijing).

Du behöver inte gå genom vanlig immigration utan du går genom en separat immigration för passagerare som byter mellan två intl-intl flygningar.
Officiellt du kommer in i Kina och ut direkt. Du får stämpel på passet.
Jag har gjort det dock ganska länge sedan så det kan hända att proceduren har ändrats sedan dess.
 
Toppen