Senaste nytt

[Business class] Stockholm/Göteborg-Bangkok T/R, Finnair, 14.000 SEK inkl. skatter

[Business class] Stockholm-Bangkok T/R, Finnair (AY) ca 13 384 SEK inkl. skatter

Jag fick en av mina flygningar i min bokning med Finnair till Bangkok inställda och tänkte jag skulle kolla upp vilka alternativ det fanns att välja på och såg då att de återigen körde den här kampanjen med billiga business-biljetter. Tänkte posta det i Deals-tråden men den var av någon anledning låst så det får väl bli en ny?

Vet inte vad det är för villkor riktigt men det kan väl vara något liknande förra omgången så jag kopierar det helt sonika!

Gamla tråden i Deals-forumet

Såhär kanske det är:

ARN/BMA-BKKT/R
Flygbolag: Finnair
Kabinklass: Business
Bokningsklass: I för internationella flygningar,
Fare basis: ISAVERSE
Pris: 8 980 kr (SEK) + skatter som uppskattas till omkring 4 400
Min/Max stay: 5 dagar eller natten mellan lör/sön
Förköpskrav: 14 dagar
Stopover: 1 varje riktning
Barnrabatt: 25%
Återbetalning: 25% av kostnaden
Ändring: €150
Routing: t ex ARN/BMA-HEL-BKK

Vet inte mellan vilka datum det gäller heller? Ni som är hejare på det här kan säkert klura ut det. Eller kanske rent av öppna tråden i Deals-forumet och slå ihop trådarna?
 

Dr. Miles

Expert
Ni som är hejare på det här kan säkert klura ut det. Eller kanske rent av öppna tråden i Deals-forumet och slå ihop trådarna?
Tack för tipset Jonas. Men det finns redan en tråd om denna deal.
Jag har flyttat ditt inlägg till befintlig tråd.

Vet inte mellan vilka datum det gäller heller?
Priset gäller förutom på mellan (2012)-DEC10 och (2013)-JAN-06.
 
Last edited:

JonW

Medlem
Ska tillägga att priset gäller tills vidare enligt Finnair. Kan alltså försvinna när som helst.

Samt att det inte behövs mycket för att de bästa avgångarna ska prisas upp.
Jag bokade häromdagen, C på ARN-HEL-segmentet var då helt tomt.
Tyvärr kraschade min PC när jag tryckte på betala-knappen.
När jag började om en timme senare var samma kombination 4000 kr dyrare, valde jag dock en HEL-connection med längre transittid gällde dock låga priset.
Jag väntade då till nästa dag för att se om priset sjönk igen när systemet väl släppt min bokning, och det gjorde det.

Det räckte alltså att de sålt en enda plats i C på den korta feederflighten för att de skulle tycka att det fick vara nog med lågpris...
 

niksal

Medlem
Jag sitter och dräglar över denna. Jag har kollat datum i början av November, och har räknat att följande paket skulle bli ca 2300 euro plus skatter för award flightsen:

-KF HEL - ARN (kanske man kunde ta en OT uppgradering?)
-Hotell på Arlanda 1 natt (Radisson Blu)
-ARN-HEL-BKK AY C
-Hotell BKK 1 natt (Radisson eller Park Plaza)
-*A First Class Award t.ex. BKK-NRT, kanske via något? Flesta flyg verkar vara nattflyg?
-3 nätter Tokyo (kollade på hotels.com att man får hyfsade hotell för ca 100e/natt)
-NRT-BKK *A First Class Award
-Hotell BKK 1 natt (Radisson eller Park Plaza)
-BKK-HEL-ARN AY C
-Hotell ARN 1 natt (Radisson Blu)
-KF ARN-HEL

Detta skulle ge mig med mina resor hittills i år förnyat CC Concierge (vilket jag knappast annors kommer upp till i år, Gold är dock redan införtjänat) och AY Plus Silver (reser ibland ex-HEL med AY så detta skulle faktiskt ge lite värde i form av Fast Track samt lounge i HEL). Vidare skulle jag äntligen få uppleva en First Class flygning, en långflygning i C med AY vilket jag aldrig gjort, samt hjälpa lite med EBG införtjäningen vilket jag nog inte tror jag skall ha problem med. Plus att jag får vara 3 dagar i Tokyo (och nästan 2 dagar i BKK)

Frågan är, är det värt det? Har varit/kommer att vara en ganska stressig höst med långa tider borta hemifrån och lite skoj, så detta skulle vara en bra belöning, men jag är ju snål som bara den så att "kasta bort" 2500e på att resa ännu mer är ju kanske inte helt logiskt? Hur skulle ni göra?
 

Dr. Miles

Expert
-*A First Class Award t.ex. BKK-NRT, kanske via något? Flesta flyg verkar vara nattflyg?
Det finns en dagflyg TG660 som avgår från Bangkok 14:20 och landar Tokyo Haneda(HND) 22:30.
Denna flight är opererad av wetleased B777-300ER från Jet Airways och har en Suite istället av vanlig First class och den såg så här ut.
THAI First class 02.jpg
(Foto av AHO)

Tiden är perfekt för att njuta av First class service under en dagflyg. Schemalagd flygtid är 6:10 timmar och effektivflygtid är nog ca 5:30 timmar.

Det finns också två morgonflyg till Tokyo Narita(NRT) med First class kabin. En flight av THAI, en flight av United.
 

HKG Flyer

Medlem
Nu var det bokat i Mars. :) När denna deal kom hade jag redan bokat en resa i Nov. till BK och HK och då med *A.
Och nu var det dags att boka något nytt. Trodde aldrig dessa priser skulle ligga kvar så länge.

Som det ser ut så får jag nya stolen på utresan och den gamla hem. Ska bli riktigt nice att testa den nya (seat 6L).
 
Toppen