Senaste nytt

[Business class] Stockholm/Göteborg-Bangkok T/R, British Airways, 15.000 SEK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Kanske en dum fråga, men jag sitter på jobbet och kan inte kolla just nu. Skulle jag kunna åka Stockholm - London - Bangkok, ta mitt stopp, och sen Bangkok - Singapore - Hong kong - London - Stockholm?
Inte Singapore-Hong Kong direkt då det inte är tillåten routing. Däremot kan du flyga:
  • Stockholm-London-Singapore (stop)-Bangkok (destination)-Hong Kong (stop)-London-Stockholm
    eller
  • Stockholm-London-Hong Kong (stop)-Bangkok (destination)-Singapore (stop)-London-Stockholm

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Tillåtna routings:
1. STO-LON-SIN-SQ/CX/3K-BKK
2. STO-LON-HKG-HX/CX-BKK
3. STO-LON-BKK
 
Inte Singapore-Hong Kong direkt då det inte är tillåten routing. Däremot kan du flyga:
  • Stockholm-London-Singapore (stop)-Bangkok (destination)-Hong Kong (stop)-London-Stockholm
    eller
  • Stockholm-London-Hong Kong (stop)-Bangkok (destination)-Singapore (stop)-London-Stockholm

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Tack! Jag försöker fixa detta via BA.com, men jag får bara upp att jag skall flyga via London mellan hongkok - bangkok...

Jag såg att vid den förra dealen så fick ett stopover bara vara 7 dagar, är det samma sak nu?
 

011430121

Medlem
Ja absolut eftersom vi åker över jul/nyår
De dagar som BA 775 går så är det ca 2,5 timmars väntan i LHR, under januari så går BA 775 enbart på torsdagar, det övriga veckans sex dagar så är det lång väntan i LHR.
Har kollat de första två första veckorna i Nov, då går inte BA 775 så man kan säga att det är beroende på vilken dag man skall åka.
I feb ser det ut som om BA 775 går måndag-lördag, och på söndagar blir det 5 timmars väntan i LHR
Det man inte skall boka är BA 010 BKK-LHR på lördagar för då finns det ingen anslutning LHR-ARN, finns en tråd här på BC om det.
Åker själv den 8 nov och har fått ändring av min anslutningsflygning till LHR på grund av att BA 775 är indragen
Kommer att även åka den 8 jan, men då föll BA bort på väntan i LHR
 

Dr. Miles

Expert
Tack! Jag försöker fixa detta via BA.com, men jag får bara upp att jag skall flyga via London mellan hongkok - bangkok...
Jag tror att du måste ringa till British Airways kundtjänst för att kunna boka denna multi city bokning som involverar Cathay Pacific.

Jag såg att vid den förra dealen så fick ett stopover bara vara 7 dagar, är det samma sak nu?
Inte den här gången. 2 fria stopover och ytterligare obegränsade stopover (dock inom tillåtna routings) är tillåten mot avgift 200 EUR per stop.

STOPOVERS

ORIGINATING EUROPE -
UNLIMITED STOPOVERS PERMITTED ON THE OUTBOUND AND ON
THE INBOUND FARE COMPONENTS
LIMITED TO 2 FREE AND UNLIMITED AT EUR 200.00
EACH.
 

johisco

Medlem
De dagar som BA 775 går så är det ca 2,5 timmars väntan i LHR, under januari så går BA 775 enbart på torsdagar, det övriga veckans sex dagar så är det lång väntan i LHR.
Har kollat de första två första veckorna i Nov, då går inte BA 775 så man kan säga att det är beroende på vilken dag man skall åka.
I feb ser det ut som om BA 775 går måndag-lördag, och på söndagar blir det 5 timmars väntan i LHR
Det man inte skall boka är BA 010 BKK-LHR på lördagar för då finns det ingen anslutning LHR-ARN, finns en tråd här på BC om det.
Åker själv den 8 nov och har fått ändring av min anslutningsflygning till LHR på grund av att BA 775 är indragen
Kommer att även åka den 8 jan, men då föll BA bort på väntan i LHR

Då föreslår jag att du väljer en dag då BA0775 används.... :)

Vi åker en måndag i december och som sagt så har vi 2,25h väntetid i London på ditvägen vilket jag tycker är perfekt. Då hinner jag precis inhandla lite bättre bubbel i Champagneshoppen inför nyår. Med lite tur hittar man en Winston -02! :D
 
Jag tror att du måste ringa till British Airways kundtjänst för att kunna boka denna multi city bokning som involverar Cathay Pacific.


Inte den här gången. 2 fria stopover och ytterligare obegränsade stopover (dock inom tillåtna routings) är tillåten mot avgift 200 EUR per stop.
Tack ännu en gång!

Ganska intressant att man måste ringa till BA för att boka det. För jag får upp alternativet om jag kör en vanlig bokning, men bara som mellanlandning då förstås, och ingen stopover. Blir till att ringa BA imorgon då. Detta känns som ett prisvärt alternativ om vi ändå hade tänkt besöka Hongkong, Bangkok och SIngapore. Blir inte så jättemycket högre kostnad än Economy faktiskt för 2 vuxna, 1 barn och 1 infant.
 

Dr. Miles

Expert
Detta känns som ett prisvärt alternativ om vi ändå hade tänkt besöka Hongkong, Bangkok och SIngapore. Blir inte så jättemycket högre kostnad än Economy faktiskt för 2 vuxna, 1 barn och 1 infant.
Absolut. Jag värderar Business class returbiljett inom Sydostasien som minst 3.000 SEK, så det är ungefär som Stockholm-Bangkok t/r för 12.000 SEK och Bangkok-Singapore/Hong Kong för 3.000 SEK. Vilket är ett mycket förmånligt pris.
 
Toppen