Senaste nytt

[Business class] Stockholm/Göteborg-Australien/Nya Zeeland T/R, Singapore Airlines, från 24.700 SEK

ELOS

Medlem
Alla mina LH legs med SQ biljett har blivit P-klass. Det är märkligt för i miles and more programmet blir SQ D-klass 150% miles vilket motsvarar Z klass hos LH. Jag mailade SQ men fick ingen rationell förklaring varför det blev P-class istället för Z-klass som had rvarit
En mera rimlig översättning.
 

Canadien

Medlem
D ger 200 procent till Eurobonus, problemet är att det är en codeshare D, d v s operating carrier (Lufthansa I detta fall) mappar det till något annat (P i detta fall) vilket ger 750p till Eurobonus. Är ganska säker på att den hade gett 100% till MilesMore, vilket på de 762 milesen ARN-FRA borde ge 800p. Tvivlar på att MilesMore skulle ge 150% när underliggande bokning är Lufthansa P-klass.
 

Mr Planning

Medlem
Om man bokar på SQ hemsida, ska man fylla i sitt eurobonus nr hos dom i samband med bokningen? (eller är det helt onödigt)

Ska man till varje pris undvika via Moskva hem? (vill prova 350)

Vilka flygplatser ska jag satsa på att byta på (FRA,LHR,eller försöka hitta ner via Moskva)?
 

Mr Planning

Medlem
LHR är trevligt att byta på och bra lounge.

Där har ju SQ en egen lounge, dessvärre så dyker LHR inte upp när jag söker flyg.

Viktigast är att få prova så många olika flyg som möjligt ,och det verkar gå (380,777,350)

@Mr Planning Vi har haft problem att få SQ hemsida att acceptera Eurobonus nummer. Det går liksom inte att komma vidare på hemsidan. Får adderas vid incheckning istället.

SAS efterregistrera EB, eller läggs dom in om man adderar nr vid incheckning?
 

ACervin

Medlem
Undvik efterregistrering, men checka in manuellt, det är ju i regel ingen kö till C incheckning och be dem lägga in ditt frequent flyer nummer då. Jag har ju flugit mycket SQ senaste åren. Loungen på Heathrow är trevlig ligger lite för sig själv, bemannad bar och hyggligt utbud av mat inklusive glass.. Jag tycker om 380 men den som går från LHR har inte den nyaste inredningen, alla fall inte tidigare i år. 350 har jag bara provat med QR men det är ju en trevlig maskin. 777 är ett snäpp under som flygmaskin (bullrigare, med lägre kabintryck) men är inredningen ny så kan det kompensera. Enjoy your flight.
 
Toppen