Senaste nytt

[Business class] Stockholm/Göteborg-Australien/Nya Zeeland T/R, Singapore Airlines, från 24.700 SEK

Dr. Miles

Expert
Hur fungerar routingen om jag vill åka från Göteborg? Blir det påslag och SAS mellan Göteborg och Stockholm?
Fare basis: D2CPWB går inte att hitta på ExpertFlyer därför vet jag inte exakt routingreglerna av denna fare men den tillåter routing från Göteborg via Frankfurt eller Köpenhamn i alla fall.


Prisexempel: Göteborg-Auckland T/R
Screenshot20170526 03 SQ.png
 

Von Wiffen

Medlem
Kanske att det här inlägget hamnar fel nu. Admin får gärna flytta till rätt forum isåfall.

Behöver lite input.
Funderar på att boka SQ ARN-AKL t/r i business. Hittade pris för strax under 20k via DME. Om jag vill åka via FRA och även åka A380 så kostar det ca 1k mer.
Vad skulle ni ha valt?
Är det värt för att få prova A380? Har varken flugit den i business eller ekonomi.
 
Kanske att det här inlägget hamnar fel nu. Admin får gärna flytta till rätt forum isåfall.

Behöver lite input.
Funderar på att boka SQ ARN-AKL t/r i business. Hittade pris för strax under 20k via DME. Om jag vill åka via FRA och även åka A380 så kostar det ca 1k mer.
Vad skulle ni ha valt?
Är det värt för att få prova A380? Har varken flugit den i business eller ekonomi.


Värt att notera att SQ inte har deras nya business kabin ombord på A380.
New Business Class

Annars skulle jag personligen inte flyga hem via DME, då man mister en hel del sömn genom att "tvingas" upp tidigt i ottan för att lämna planet...
Så bättre flyga hem tex via DUS (Dusseldorf) då får man A350 hela vägen alt. FRA med 777-300ER, bägge med nya kabinen och bägge direkt till Europa. Att behöva gå av/på planet i DME innebär ju ett de facto byte.. ok man får flyga A350 några timmar till..men jag föredrar när man kan sova så länge som möjligt...SIN - DUS för några veckor sedan var en dröm... :)

Utresan däremot spelar mindre roll då man ändå är vaken...
 

Canadien

Medlem
Jag har problem att söka efter tillgänglighet ARN-SIN-Australien för denna deal med Expertflyer. EF visar nollad D-klass CPH-SIN och SIN-MEL trots att den är bokningsbar som ARN-CPH-MEL på singapore airlines sida för 21k SEK t o r.

Jag vill nämligen göra stopovers i Singapore och då är det bra att veta vilka dagar respektive segment ARN-SIN // SIN-Australien är bokningsbara. Hat någon några tips?

Försökte bifoga screenshot men iPad strular
 

LSH

Medlem
Jag söker liknande resa (ARN-AKL // WLG-SIN // SIN-ARN). Använder multicity-sökningen på Singapores sajt med "Flexible travel dates / Lowest fares" iklickad och tycker att jag får bra överblick. Blir svårt om man ska söka över flera månader kanske, men för en någorlunda begränsad period funkar det bra.
 

LSH

Medlem
Bokade precis min första betalda business-resa. Förfallet fortsätter.... Hade aldrig kommit på tanken att betala 21k för en resa för några år sedan. Med i beräkningen här är att jag tjänar 50k bonuspoäng vilket med en amexkupong räcker till ytterligare en businessresa.

ARN-FRA-SIN-AKL// 8 dagar // WLG-CBR-SIN // 20 dagar // SIN-DME-ARN

WLG-SIN i en gammal 777-200 är inte optimal men vägdes upp av bättre avgångs- och ankomsttider.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Toppen