Senaste nytt

[Business class] Stockholm/Göteborg-Aberdeen/Glasgow T/R, British Airways, 4.600 SEK inkl. skatter

agehall

Medlem
Är det GGL som gäller detta år, eller måste man ha 3500 under två år? Annars kan du ju satsa på CCR kortet.

5k på ett år eller 3k två år i rad. Jag skulle nog kunna fixa 5k om jag tog en snabb MR, men jag satsar på 2x3k istället. Anledningen att man vill nå 3500TP är att då får man 2x1 Gold Upgrade For 1, dvs man kan uppgradera sig när man flyger ensam.
 
Har något lyckats boka denna, med minst 8 legs totalt, online, eller är det hitta lämplig routing med ITA Matrix och därefter ringa British Airways som gäller?
 

agehall

Medlem
Jag hade ringt BA för att boka, ja. Det går säkert att få till det online om man är lite kreativ, men det är betydligt enklare att ringa.
 

palmen

Moderator
Hur ser tillåtna routings ut till Edinburgh? Samma som för Aberdeen?
Behöver man expertflyer för att se det eller går det att hitta någon annan stans?
 
Last edited:

NotRyan

Medlem
Hur ser tillåtna routings ut till Edinburgh? Samma som för Aberdeen?
Behöver man expertflyer för att se det eller får det att hitta någon annan stans?

MAP CONSTRUCTED LEFT TO RIGHT AND RIGHT TO LEFT
1. STO-LON-GLA-KOI-EDI
2. STO-LON-KOI-EDI
3. STO-LON-EDI
4. STO-LON-MAN-EDI
5. STO-LON-GLA-SDZ-EDI
6. STO-LON-GLA-SYY-EDI
 

Dr. Miles

Expert
Uppdaterad: 2017-05-16

[Business class] Stockholm/Göteborg-Aberdeen/Glasgow T/R, British Airways, 4.600 SEK inkl. skatter

STO/GOT-ABZ/GLA T/R
Flygbolag: British Airways(BA)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: I
Fare basis: IM0H
Pris: 3.663 SEK* + skatter från ca 930 SEK och uppåt, totalt från ca 4.600 SEK inkl. skatter
*Från Göteborg kostar det ca 160 SEK mer​
Förköpskrav: --
Min/Max stay: stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Köpa senast: --
Gäller för utresa: --
Stopover: Nej
Barnrabatt: Nej
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, mot 1.220 SEK per gång
Routing: t ex Stockholm/Göteborg-(BA)-London-(BA)-Aberdeen

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Tillåtna routings: Stockholm-Aberdeen
Kod:
 1. STO-LON-GLA-KOI-ABZ
 2. STO-LON-KOI-ABZ
 3. STO-LON-ABZ
 4. STO-LON-MAN-ABZ
 5. STO-LON-GLA-SDZ-ABZ

Tillåtna routings: Stockholm-Glasgow
Kod:
 1. STO-LON-GLA-BEB-GLA
 2. STO-LON-BEB-GLA
 3. STO-LON-GLA-BEB-BRR/BEB-GLA
 4. STO-LON-BEB-BRR/BEB-GLA
 5. STO-LON-GLA-KOI-GLA
 6. STO-LON-KOI-GLA
 7. STO-LON-GLA
 8. STO-LON-MAN-GLA
 9. STO-LON-GLA-SDZ-GLA
10. STO-LON-GLA-SYY-GLA

Det finns också liknande priser från Köpenhamn:
2.806 DKK exkl. skatter.
 

Homer

Medlem
Ser ut som att från ARN så har IM0H ersatts av IM4V2H, ser ut att vara samma pris
jag vet inte om det är någon annan skillnad.
 

Senator

Moderator
Det finns nu ett hel rad "Fare Basis" med BA till London i Club Europe som hamnar runt 4 000kr. Blev överraskad när jag bokade t/r nästa vecka tisdag till torsdag för 4 000kr inkl skatter

BA.JPG
 

Homer

Medlem
Det finns nu ett hel rad "Fare Basis" med BA till London i Club Europe som hamnar runt 4 000kr. Blev överraskad när jag bokade t/r nästa vecka tisdag till torsdag för 4 000kr inkl skatter

omvänt, för några år sedan fanns det biljetter som kostade 2.600kr om man köpte dem 30+ dagar innan.
Nu blir det aldrig billigare än ca 3.400 kr oavsett hur långt innan man köper dem.
 
Toppen