Senaste nytt

[Business class] Stockholm-Bangkok T/R, Turkish Airlines, 15.000 SEK inkl. skatter

MarcusC

Medlem
Vad tror ni om chansen denna förlängs..dvs bokbar efter 31/3?

Kollade SAS till BKK och nästan samma pris som SAS i Ekonomi, 11000 kontra 11800.....skilda världar..
 

Dr. Miles

Expert
Vad tror ni om chansen denna förlängs..dvs bokbar efter 31/3?

Kollade SAS till BKK och nästan samma pris som SAS i Ekonomi, 11000 kontra 11800.....skilda världar..

Det är svårt att säga.
Förmodligen THAI förlänger sin Premium Economy deal. (du kan boka add-on priser från Göteborg)
http://www.businessclass.se/deals/2...t-r-thai-airways-10-600-sek-inkl-skatter.html

Annars finns det Finnair Business class deal. De har inte tagit bort priset än.
http://www.businessclass.se/deals/6...gkok-t-r-finnair-13-400-sek-inkl-skatter.html
 

Lindberg

Medlem
Försökt till att boka en open jaw på med denna, GOT-BKK / HKG-GOT. turkishairlines.com visar ett först ett pris på 13150:- för biljetten, sedan då det skall till att betalas går priset raskt upp till 62000:-. Efter telefonsamtal med Turkish Airlines har jag kommit 0% närmre att betala det pris turkishairlines.com visar :), dock ville daman i telefon sälja mig motsvarande biljett för 22000:-. Blir nog inte någon resa med Turkish efter att ha stångats med detta trassel till bokningssystem.
 

EBGGOT

Medlem
Kollegan lyckades boka biz med TK för 11.800kr, jag var sen och fick premium ekonomi med SK för 15.200kr samma dagar. Kanske skulle tagit TG premium istället tror det fanns för 13.900kr inkl biljett från GOT till CPH. Hur som känns det surt att betala så mycket mer för en sämre klass....
 

Lindberg

Medlem
Vill man använda rabatter enligt första inlägg så verkar det inte helt lätt då TK verkar köra
något annat (eget?) bokningssystem. Amex resebyrå klarar inte av att boka denna fare med
rabatt och rabatten går inte heller att boka on-line.


Lyckades idag boka min biljett, GOT-IST-BKK / HKG-IST-GOT i J, totlapris 13255:-, allt bokades via Amex resebyrå. Det var lite trassel før dem att boka den, tydligen fick de bara access till att sätta folk på väntelista. Efter att reseagenten på Amex telfonerat lite till TK løste sig problemet.

Schwoooosh, nu skall denna lilla trip bara kombineras med någon trevlig resa mellan BKK & HKG :)
 
Last edited:

troligt

Medlem
Ursäkta en nybörjares fråga, men kan man boka detta priset via Turkish Airlines egna hemsida på något vis? Jag söker utresa redan nu efter påsk 1-2/4 med hemresa 14-15/4 och finner inga biljetter under 18 000:- styck. Är de bara slut i den bokningsklassen, eller gör jag något galet? // Danne
 

Dr. Miles

Expert
Ursäkta en nybörjares fråga, men kan man boka detta priset via Turkish Airlines egna hemsida på något vis? Jag söker utresa redan nu efter påsk 1-2/4 med hemresa 14-15/4 och finner inga biljetter under 18 000:- styck. Är de bara slut i den bokningsklassen, eller gör jag något galet? // Danne

Jag hittar priser utan problem. :confused: Jag har inte gått till betalningsfas men det borde fungera.
Screenshot20130311_6.jpg


Biljtten kan också bokas på online resebyråer som t ex MrJet.
Screenshot20130311_7.jpg
 

troligt

Medlem
Nu lyckades jag hitta biljetter på samma datum som dig Dr. Miles, men tyvärr inga biljetter nu när vi tänkte åka direkt efter påsk (om ett par veckor). Tack dock! // Danne
 
Toppen