Senaste nytt

[Business class] Stockholm-Bangkok T/R, Turkish Airlines, 15.000 SEK inkl. skatter

Alf

Medlem
Tänk bara på att om priset går upp innan avresa (dvs. baspriset för den här biljetten) och du ändrar utresan så debiteras du det högre priset.

Bra kommentar, jag råkade ut för detta när jag skulle boka om en hemresa från BKK. Priset skulle gå upp till det dubbla så det blev att boka av istället.
 

Senator

Moderator
Tänk bara på att om priset går upp innan avresa (dvs. baspriset för den här biljetten) och du ändrar utresan så debiteras du det högre priset.

Hum..... Vet inte hur detta funkar på Turkish, men jag har köpt "rea" biljetter på andra bolag och så länge samma bokningsklass finns kvar trots att "fare" är bortplockat så har biljetterna aldrigen prisats om. Däremot har jag i enstaka fall behövt köpa uppgradering till nästa bokningsklass, t.ex. från D till C.
 

Dr. Miles

Expert
Hum..... Vet inte hur detta funkar på Turkish, men jag har köpt "rea" biljetter på andra bolag och så länge samma bokningsklass finns kvar trots att "fare" är bortplockat så har biljetterna aldrigen prisats om. Däremot har jag i enstaka fall behövt köpa uppgradering till nästa bokningsklass, t.ex. från D till C.
Det brukar vara så att det blir revalidation av faren om man ändrar biljetten före avresa. Vilket innebär att som Gnopps skriver, biljettpriset räknas om.
Om då finns det originalfare:n (ej mistake fare) kvar är det inget problem, men om inte /t ex efter 2013-MAR-31), gäller nya priset.
Enda undantag är schedule change med inställt flyg. Då brukar man inte köra revalidation utan ombokning.
 

Kricka

Medlem
Vill man använda rabatter enligt första inlägg så verkar det inte helt lätt då TK verkar köra
något annat (eget?) bokningssystem. Amex resebyrå klarar inte av att boka denna fare med
rabatt och rabatten går inte heller att boka on-line.
 

helgonet

Medlem
Tittade på en resa i mitten av mars men på returen verkar det bli 16h väntan i IST.
Det är ju en trevlig stad så man kan ju gå ut och äta för att sedan sova ut på något
bra hotell men på hemvägen vill man oftast bara hem och så snart som möjligt..

Utöver den guidade turen som AHO skrev om i första inlägget så bjuder TK också på möjligheten till gratis hotellrum och transfer till och från flygplatsen. Jag tnyttjade detta på utresan när jag var i Tokyo över nyår, funkade bra!

Passengers that arrive at our Istanbul terminal on connecting flights and have a layover for their outbound flights on the same day can either obtain a voucher for a complimentary daily stay in a hotel room or benefit from our new spectacular Istanbul tour accompanied by a special guide.

To take the advantage of the Istanbul tour, all connecting flight tickets must belong to Turkish Airlines international flights and must be the first connection between those destinations. In addition minimum waiting time for business class passengers has to be 7 hours or more and for economy passengers has to be at least 10 hours.

http://www.turkishairlines.com/en-int/corporate/announcements/2797/turkish-airlines-offer-a-free-istanbul-tour-for-transfer-passengers.aspx
 

adde1

Ny medlem
är det värt och spendera 8 timmar istället för 2.55 @ IST, för att kunna maxxa sin upplevelse i loungen? (med allt vad det innebär...)
 

Joakim

Medlem
Detta beror ju helt på vad du vill uppleva. Kort restid totalt eller maxad upplevelse.
På 2,55 hinner du knappt in innan du ska vidare, minsta försening och du missar loungen helt. Loungen är stor, många goda viner (3 röda+3 vita) att prova. Massor av mat att testa, Kaffe desserter osv, osv.
Jag skulle alla dagar i veckan stanna i 8 tim.
 
Toppen