Senaste nytt

[Business class] Stockholm-Bangkok T/R, Turkish Airlines, 15.000 SEK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Gäller dessa priser även över Jul/Nyårshelgen?
Fare basis: JN2BX har inget Black out datum därför priset gäller även över Jul&Nyår så länge det finns platser i J klass tillgängliga.

Ett exempel:
Screenshot20151115_01.png
 
  • Gilla
Reactions: pep

famhanssons

Medlem
Jag gräver upp denna gamla tråd.

Är det någon som vet om Turkish "brukar" ha kampanjer som denna? Jag söker ARN-BKK ToR i mitten på november i business och förnärvarande verkar inga bolag ha någon Deal. Med full price verkar Turkish redan nu vara billigast. Är det då troligt att de kommer med någon kampanj?
 

Dr. Miles

Expert
Jag gräver upp denna gamla tråd.

Är det någon som vet om Turkish "brukar" ha kampanjer som denna? Jag söker ARN-BKK ToR i mitten på november i business och förnärvarande verkar inga bolag ha någon Deal. Med full price verkar Turkish redan nu vara billigast. Är det då troligt att de kommer med någon kampanj?
Jag kan hitta priser (ca 12.600 SEK inkl. skatter) för avresa mitten av november utan problem. :confused:

Prisexempel:
Screenshot20160314_03 TK.png
 

famhanssons

Medlem
Tack snälla Dr. Miles. Jag såg denna också men det verkar vara "normal" pris för Turkish. Min förhoppning är att komma under 10.000 kr per biljett i business. Min förhoppning står till kampanj på Turkish alternativt att Quatar kör sin 2-4-1 i business. då brukar det landa på ca 9.500 per biljett.
 

Dr. Miles

Expert
Tack snälla Dr. Miles. Jag såg denna också men det verkar vara "normal" pris för Turkish. Min förhoppning är att komma under 10.000 kr per biljett i business. Min förhoppning står till kampanj på Turkish alternativt att Quatar kör sin 2-4-1 i business. då brukar det landa på ca 9.500 per biljett.
Du citerade inte vilket pris du syftade på och trådrubriken säger "[Business class] Stockholm-Bangkok T_R, Turkish Airlines, 12.500 SEK inkl. skatter" ju.

12.500 SEK är definitivt inte full-pris som du skrev.
Är det någon som vet om Turkish "brukar" ha kampanjer som denna? Jag söker ARN-BKK ToR i mitten på november i business och förnärvarande verkar inga bolag ha någon Deal. Med full price verkar Turkish redan nu vara billigast. Är det då troligt att de kommer med någon kampanj?
 

Dr. Miles

Expert
Uppdaterad: 2017-05-16

Turkish Airlines har uppdateratt året runt Business class saver pris till Bangkok.
Den här gången har de ändrat återbetalnings-/ändringsreglerna så att det har blivit förmånligare än förra gången.

[Business class] Stockholm-Bangkok T/R, Turkish Airlines, 12.500 SEK inkl. skatter

ARN-BKK T/R
Flygbolag: Turkish Airlines
Kabinklass: Business
Bokningsklass: J
Fare basis: JN1BX
Pris: 8.400 SEK + skatter ca 4.100 SEK och uppåt, totalt från ca 12.500 SEK inkl. skatter
Förköpskrav: --
Min/Max stay: -- / 12 månader
Köpa senast: --
Gäller för utresa: --
Stopover: En fri stopover i Istanbul är tillåten i varje riktning
HIP Check: Gäller ej
Byte: upp till 2 byter per riktning är tillåten
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Ja, mot 100 EUR
Ändring: Ja, mot 50 EUR per gång
Routing: Stockholm-(TK)-Istanbul-(TK)-Bangkok
 

Voyageur

Medlem
Det finns fortfarande lediga platser runt jul och nyår.
Med tanke på att återbetalningsavgiften är 100 EUR per person, kan det vara värt att säkra platsen.

Visa bifogad bild 64077

Får inte upp de här priserna på TKs hemsida över jul och nyår. Inte heller på tredje part när jag kollar lite snabbt. Dock hittar Matrix denna fare dagligen. Antar att det är bäst att ringa till tk och boka via telefon? Kan man nå de på svenskt nummer för bokning?
 
Toppen