Senaste nytt

[Business class] Stockholm-Australien/Nya Zeeland T/R, Austrian Airlines, från 23.500 SEK inkl.skatt

Dr. Miles

Expert
Som jag skrev tidigare, det är relativt enkelt att hitta platstillgångar via Beijing.
Observera att det verkar som Austrian kör också Married segments. Man får inte det resultat som man har fått på ITA Matrix påandra online resebyrås webbsidor.
 

Dr. Miles

Expert
Vi tänkte köra stopover för att barnen skulle få vila lite och PEK på vintern låter inte så najs. Och Air China hade jag tänkt hålla på min "no fly" lista ett tag till.
Jag skulle inte rekommendera att åka till Beijing med baby eller minderårig, speciellt i vinter då luftkvaliteten är väldigt dålig om det inte hålls någon internationellt möte där. Mat och drycker i Kina är också tveksam för de minderåriga barnen.

Som flygbolag är Air China inte så fel när man reser med barn. Kineserna traditionellt älskar barn och jag har sett många gånger att kinesiska flygvärdinnor på Air China, China Southern, China Eastern tar väl hand om mindre barn ombord.
 

Dr. Miles

Expert
Uppdaterad: 2015-03-05

Det går inte att välja Air China flygningar längre.

[Business class] Stockholm-Australien/Nya Zeeland T/R, Austrian Airlines, från 23.200 SEK inkl. skatter

ARN-Australien/Nya Zeeland T/R
Flygbolag: Austrian Airlines (OS) + THAI (TG)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: OS: P, TG: Z
Fare basis: PNCSE
Pris:
  • Australien: 15.700 SEK + skatter ca 7.420 SEK, totalt från ca 23.200 SEK inkl. skatter
  • Auckland: 17.010 SEK + skatter ca 7.760 SEK, totalt från ca 24.800 SEK inkl. skatter
Förköpskrav: --
Min/Max stay: 3 dagar / 12 månader
Köpa senast: --
Gäller för utresa: --
Tillåtna flygningar:
  • OS flightnummer som är opererad av OS
  • OS flightnummer som är opererad av TG
  • TG flightnummer som är opererad av TG
Stopover: En fri stopover är tillåten i varje riktning
HIP Check: Gäller ej
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, mot 250 EUR per gång
Routing: Stockholm-(OS)-Wien-(OS)-Bangkok-(TG: OS)-Sydney/Brisbane/Melbourne/Perth/Auckland

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

matte_ante

Medlem
Detta är ju riktigt grymt. Jag hittar inte denna på Austrians hemsida. Hur göra?
Sugen på att åka till Sydney i september:)
 
  • Gilla
Reactions: GBG

Dr. Miles

Expert
Detta är ju riktigt grymt. Jag hittar inte denna på Austrians hemsida. Hur göra?
Sugen på att åka till Sydney i september:)
Det är Austrian fare så ring till Austrian alternativt till någon resebyrå.

Du kan kolla först några datum på ITA Matrix, sedan kolla om någon resebyrå erbjuder samma resa online t ex genom Google Flights.

Screenshot20150320_3.png

Screenshot20150320_4.png
 

Dr. Miles

Expert
Detta är ju riktigt grymt. Jag hittar inte denna på Austrians hemsida. Hur göra?
Sugen på att åka till Sydney i september:)
Om det är utan stopover, går det att boka på Austrians webbsida.
Screenshot20150320_5.png


Som sagt,
  1. Sök platstillgång enligt ovan (med ditt önskat datumval) på ITA Matrix.
  2. Screenshot20150320_3.png
  3. Screenshot20150320_4.png
  4. Applicera detta på Google.se/flights.
  5. Screenshot20150320_6.png
  6. Klicka på resultat "Kontrollera priset".
 

matte_ante

Medlem
Ja, men när jag frågade fungerade det inte riktigt som det skulle. Hittade inga resor med Austrian alls.
Men körde trial på experflyer och listade ut det där med faren. Dagen efter hittade jag hur mycket som helst.
Bokar nog vilken dag som helst nu. Lite lång väntetid i BKK bara. Men man får väl plågas i loungen. :)
 
Toppen