Senaste nytt

[Business class] Seoul-Frankfurt/München T/R, Etihad Airways, 12.600 SEK inkl. skatt

agehall

Medlem
Jo, men jag tänker på Dr. Miles som gör detta på sin fritid. Ju mer krav som ställs på honom, desto mindre kommer han att posta. Bidrag istället själv genom att undersöka och posta kommentarer om vad som gäller..
 

Swisser

Medlem
agehall,
Jag håller delvis med dig, men om du läste mitt inlägg så såg du att jag tog hänsyn till Dr. Miles, då jag skrev ..."Om Dr. Miles inte vet eller har tid att leta fram detta, kan det ju stå "Vet ej" eller "Har inte hunnit checka". Då vet man att man själv får kolla upp detta. Om någon senare hittar dessa villkor kan ju dealen enkelt kompetteras med denna info, så det kommer alla tillgodo. "
 

henrik l

Medlem
Kanske vi skulle lägga till ytterligare en rad betr Deal infon där det framgår om det finns några restriktioner betr biljettköpet, så man redan på förhand vet om det kan bli lite knepigt att utnyttja dealen (alltså köpa biljetten)?

Nu är ju detta ur mitt perspektiv, men de biljetter jag brukar vara intresserad av går att boka via nätet. Problemet man oftast kan stöta på är vilken sida man ska boka. T ex Cathay Pacific Business från Taipe till Indonesien för ca 5000 kr kan bara bokas på Cathay's hemsida. Finns även en bra deal från Sverige med Cathay i premium economy till Aukland. Den hittar man på t ex Mr Jet, medan t ex Expedia visar fantasipriser.
 

agehall

Medlem
agehall,
Jag håller delvis med dig, men om du läste mitt inlägg så såg du att jag tog hänsyn till Dr. Miles, då jag skrev ..."Om Dr. Miles inte vet eller har tid att leta fram detta, kan det ju stå "Vet ej" eller "Har inte hunnit checka". Då vet man att man själv får kolla upp detta. Om någon senare hittar dessa villkor kan ju dealen enkelt kompetteras med denna info, så det kommer alla tillgodo. "

Men då tillför det inget. Varför inte testa själv och bara posta resultatet om det avviker från det förväntade?
 

Dr. Miles

Expert
Jag är vaken nu från min tupplur. :)
Jag skriver de nödvändiga informationen i biljettvillkoren på mitt första inlägg, såvida jag inte har glömt (vilket händer rätt ofta :eek:)

Det finns ingen regional restriktion av försäljning av denna fare enligt biljettvillkoren.
ExpertFlyer skrev:
SALES RESTRICTIONS

FOOTNOTE RULE
TICKETS MUST BE ISSUED ON/AFTER 28APR14 AND ON/BEFORE
15JUN14.

FARE RULE
TICKETS MUST BE ISSUED ON THE STOCK OF EY.

Som Senator och agehall skriver, jag hjälper gärna andra men det förutsätter också att motparten gör sin läxa.
Det tar inte så många minuter att gå in i Etihads eller andra webbsidor att kolla om det är bokningsbar.

Rekommenderad procedur är som följande:
  1. Kolla först platstillgång på ITA Softwares webbsida
  2. Använd samma datum från resultatet på andra webbsidor (flygbolagets egna eller tredjepart bokningssajt)
  3. Om det inte fungerar på tredjeparts bokningssajt, gå till flygbolagets webbsida där dealen gäller (t ex Sydkorea för denna fare)
  4. Om du fortfarande inte lyckas att prissätta på flygbolagets webbsida lokalt, kan det bero på Married segments (t ex hos Turkish Airlines)

Det ser ut som det går att boka direkt på Ethads webbsida.

Screenshot20140511_2.jpg
 
Last edited:
Toppen