Senaste nytt

[Business class] Seoul/Busan/Jeju-Sydostasien T/R, Cathay Pacific, från 5.400 SEK

henrik l

Medlem
Gå in på Cathay Pacifics hemsida, sedan väljer du du land uppe till höger där det står "select a site" och sedan är det bara att börja experimentera med datumen. Om du inte hittar priserna ex-icn är det nog att de inte gäller i april:( Vad jag känner till är det bara via CX hemsida som vi kan komma åt de här priserna. Men det funkar att boka på den sidan.
 

nlu

Medlem
Jepp jag är inne på CX hemsida och har trixat med datum i april, hittar datum ex-tpe men det skulle innebära en ytterligare enkel mellan tpe-icn, då jag kan ta mig till antingen tpe, el icn på awardticket, dock måste jag vidare från icn.
 

Dr. Miles

Expert
Går det boka ex-icn i april för dessa priser? Isåfall genom vilken webbsida, resebyrå? Hittar bara priser för drygt 15000 sek ex-icn, ex-tpe är det ungefär priser enl ovan.

Denna biljett är SITI (Sold Inside Ticketed Inside), så det går att köpa endast i Sydkorea.
Det finns en länk på mitt första inlägg. Genom länken kan du gå till Cathay Pacifics webbsida i Sydkorea och du kan köpa biljetten därifrån.

ex-Taipei biljett är också SITI, därför kan du inte heller köpa biljetten t ex i Sverige,
Jag hittar inte priserna som henrik l skrev, men här kan du hitta några Cathay Pacific deals från Taiwan.
 

henrik l

Medlem
Jag hittar inte priserna som henrik l skrev, .

Jag har gjort sökning direkt på CX sida, utan att välja land. Söker på rutt och datum. Precis nu sökte jag TPE-CGK, ut 22/6 tillbaka 24/6, efter att ha valt avgångar klickar jag vidare så kommer priset med skatter upp: Total fare TWD 20,624.00. Kör currency converter och får upp: Total fare: SEK 4,675.93.

Tror att förklaringen kan vara att jag har legat och sökt direkt på olika resmål och datum från TPE. Börjar lära mig det ganska bra nu vilka datum priserna till olika Asiatiska destinationer från TPE förändras :)

Men detta var nog första och sista gången i världshistorien som jag hittade en deal på en udda rutt före AHO:D
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Börjar lära mig det ganska bra nu vilka datum priserna till olika Asiatiska destinationer från TPE förändras :)

Jag har hittat säsong information av år 2010 på nätet.
Säsongen avser för avresa från Taiwan.

Low season
2010-SEP-01 - 2010-SEP-12

Shoulder season
2010-SEP-13 - 2010-SEP-15
2010-NOV-16 - 2010-DEC-15

High season
2010-SEP-16 - 2010-NOV-15
 

Dr. Miles

Expert
Nya priser är laddade. Det finns också priser till:
Singapore, Bangkok, Phuket, Kuala Lumpur, Penang, Kota Kinabalu, Manila, Cebu, Clark, Ho Chi Minh City, Hanoi, Yangon, Phnom Penh, Jakarta, Surabaya

Det går att boka på Cathay Pacifics webbsida i Sydkorea.
Business Class Special Fare - South East Asia - Cathay Pacific Korea

Screenshot20130629_1.png

1.025.900 KRW = ca 6.000 SEK
 

Dr. Miles

Expert
Uppdaterat: 2014-04-09

Dealen är förlängd till 2015-MAR-31.
Sträckan mellan Jeju och Hong Kong är i Economy class.

[Business class] Seoul/Busan/Jeju-Sydostasien T/R, Cathay Pacific, från 5.400 SEK inkl. skatter

ICN/PUS/CJU-DPS T/R
Flygbolag: Cathay Pacific (CX), Dragonair (KA)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: I
Fare basis: endast tillgänglig för resebyrå i Sydkorea
Pris: från 860.000 KRW inkl. skatter, från ca 5.400 SEK inkl.skatter
Destinationer: Singapore, Bangkok,Chiang Mai, Phuket, Kuala Lumpur, Penang, Kota Kinabalu, Manila, Cebu, Denpasar / Bali, Ho Chi Minh City, Hanoi, Danang, Yangon, Phnom Penh, Siem Reap, Jakarta, Surabaya
Min/Max stay: -- / 3 månader
Boka senast: 2015-MAR-31
Gäller för utresa: mellan 2013-APR-01 och 2015-MAR-31
Stopover: 1 fri stopover i Hong Kong vid hemresan är tillåten
Återbetalning: Ja, mot 70.000 KRW
Ändring: Ja, gratis
Routing: Seoul/Busan/Jeju-(CX/KA)-Hong Kong-(CX/KA)-CX/KA destinationer i Sydostasien
 
Toppen