Senaste nytt

[Business class] Reykjavik-Ushuaia T/R, American Airlines, 15.200 SEK inkl. skatter

224

Ny medlem
Hej,

jag försöker prisa upp den här dealen med stopover i LIM på ditvägen och NYC på hemvägen. Får det dock inte att fungera i matrix. Antar att man behöver söka multicity. Tänkte 3 veckors stopover i LIM, 1 vecka i NYC och tre-fyra dagar i Ushuaia. Har skrivit in följande routing codes:

KEF-LIM
cph lon nyc / f aa..INE0A6R5

LIM-USH
bue / f aa..INE0A6R5

USH-NYC
bue / f aa..INE0A6R5

NYC-KEF
lon cph / f aa..INE0A6R5


Är det korrekt och bara ont om datum eller gör jag fel när jag söker?
 

pitch

Medlem
Det är väl i o f s personligt vad man tycker om det där, men jag anser det vara fusk med innehållsförteckningen när dom hoppar över en klass och kallar sin Business för First. Kanske dom serverar hästbiff som måltid också? ;)
I P antar jag dessutom att poängintjäningen är till och med sämre än Z. Fast där kan jag ju ha totalfel, det borde jag kanske kollat istället för att anta.

Sen är det klart, man kanske får några fördelar på marken när man åker "First", vad vet jag.
 
Tänkte åka till Sydamerika över jul/nyår så det låter ju intressant med priset. Går det att flyga till Quito?

Men man måste alltså flyga till Reykjavik först och sen efter det göra två byten i Europa för att SEN åka mot USA? (när det finns flera destinaioner direkt till USA från Reykjavik) Bara jag som tycker det låter rätt jobbigt? ;)
 

jumbooze

Medlem
Känns som en perfekt kandidat för plat challenge om jag förstått reglerna rätt,
kef-hel-lhr-mia-eze-nyc-lhr-cph-kef

Man borde bli platinum på utresan med 1.5 eqm och nästan 10.000 miles på vägen dit.
Så på vägen hem borde man få 100% plat bonus extra eller tänker jag fel?
 

agehall

Medlem
Men man måste alltså flyga till Reykjavik först och sen efter det göra två byten i Europa för att SEN åka mot USA? (när det finns flera destinaioner direkt till USA från Reykjavik) Bara jag som tycker det låter rätt jobbigt? ;)

Om du inte är intresserad av att maximera din resa finns det bättre sätt att ta sig till Quito än att flyga via Island. Dr. Miles presenterade nog den mer avancerade routingen eftersom de flesta här vill använda denna typ av biljett för att tjäna maximalt med miles/TP.
 

AABack2ARN

Medlem
Känns som en perfekt kandidat för plat challenge om jag förstått reglerna rätt,
kef-hel-lhr-mia-eze-nyc-lhr-cph-kef

Man borde bli platinum på utresan med 1.5 eqm och nästan 10.000 miles på vägen dit.
Så på vägen hem borde man få 100% plat bonus extra eller tänker jag fel?

Så vitt jag kommer ihåg får du enbart tillgodoräkna dig sträckor som kodas som och utförs av AA vilket väl på utresan är LHR-MIA-EZE.
 

jumbooze

Medlem
Jag tolkade det som så länge det var AA biljett även om "opererad" av annan så skulle man kunna räkna med dem

"Be sure to fly AA (we know you want to anyway!) since only points earned on American Airlines, American Eagle and AmericanConnection flights (including AA codeshare flights operated by other carriers) count toward Challenges."

men det kanske inte gäller längre

Oavsett 8.818 mi *1,5 är ju mer än 10.000
 
Toppen