Senaste nytt

[Business Class] Qatar Airways Superrea från Sverige/Norge/Danmark

doc

Medlem
Någon som har praktisk erfarenhet av detta?


FREE STOPOVER IN DOHA MAY BE PROVIDED FOR
ITINERARIES WHERE SHORTEST STOPOVER OPTION IS
MORE THAN 8 HOURS AND LESS THAN 24 HOURS FOR FULL
DETAILS CONTACT LOCAL QR OFFICE OR REFER TO
GGAIRQRSTPC IN AMADEUS


What if I have a transit time of over 8 hours in Doha? : Qatar Airways Support

Transiting At Doha | Qatar Airways Global
Sofia använde detta här:

http://www.businessclass.se/forum/r...i-back-again-sofia-backpacker.html#post177001
 
Någon som har praktisk erfarenhet av detta?
Är också nyfiken på detta. Är det något som man får automatiskt, eller måste man kolla med någon innan man bokar? Funderar på ARN-DOH-SGN med stopover mellan 22:55-07:25 (08:30h) på ditvägen och mellan 22:45-08:40 (9:55h) på hemvägen. Vad säger GGAIRQRSTPC om någon har möjlighet att titta?
 

Sofia

Medlem
Är också nyfiken på detta. Är det något som man får automatiskt, eller måste man kolla med någon innan man bokar? Funderar på ARN-DOH-SGN med stopover mellan 22:55-07:25 (08:30h) på ditvägen och mellan 22:45-08:40 (9:55h) på hemvägen. Vad säger GGAIRQRSTPC om någon har möjlighet att titta?

Jag använde detta, som sagt, men det beror på om det FINNS en kortare anslutning till din destination eller inte. OM det finns, oavsett pris i din reseklass, så får du inte hotell. Om det inte finns är det bara att maila deras kundservice via hemsidan så ordnar dom det. Det erbjuds inte automatiskt men knusslas inte med om du är berättigad till det så jag jag skulle absolut maila och kolla :)
 
Jag använde detta, som sagt, men det beror på om det FINNS en kortare anslutning till din destination eller inte.
Tack! Jag antar att med finns menar du att något annat förslag alls dyker upp när man söker, även om det inbegriper andra flygbolag och otrevliga stopovers på 10h på exv LHR eller BKK, eller? Kanske ska maila Qatar och fråga direkt om min specifika (eventuella) bokning iofs.
 

Sofia

Medlem
Jag tror det snabbaste och enklaste sättet att få svar är att maila dem. De återkom illa kvickt till mig med ett mail med hotellbokningsinfo. Så slipper du fundera längre ;)
 
Toppen