Senaste nytt

[Business class] Pisa, Berlin, Frankfurt, München-Auckland T/R, Qatar Airways, från 1.375 EUR inkl.

David

Medlem
Jag har bokat i slutet på december till början på januari. Har ännu inte hört av Qatar Airways, vi får se när detta händer.
 

David

Medlem
Jag har bokat i slutet på december till början på januari. Har ännu inte hört av Qatar Airways, vi får se när detta händer.
Pratade med Qatar Airways idag. Det blir routing via HKG på vägen ner och via SYD på vägen hem. Det ger QR B787, CX B773, QF B737 och QR A380 istället för två legs QR B772. Kommer förvisso fram en halvdag senare till AKL men får plats med en city tour i Doha på vägen ner och 160 extra TP. Acceptabelt alternativ tycker jag.

Först började agenten titta på routing via PER och MEL men de hade jag redan ratat i mina förberedelser så jag presenterade istället mina preferenser och det var precis vad som också bokades. Bra jobbat Qatar Airways!

Edit: Fick föresten J- resp D-klass istället för R efter ombokningen.
 
Last edited:

Homer

Medlem
Pratade med Qatar Airways idag. Det blir routing via HKG på vägen ner och via SYD på vägen hem. Det ger QR B787, CX B773, QF B737 och QR A380 istället för två legs QR B772. Kommer förvisso fram en halvdag senare till AKL men får plats med en city tour i Doha på vägen ner och 160 extra TP. Acceptabelt alternativ tycker jag.

Först började agenten titta på routing via PER och MEL men de hade jag redan ratat i mina förberedelser så jag presenterade istället mina preferenser och det var precis vad som också bokades. Bra jobbat Qatar Airways!

Edit: Fick föresten J- resp D-klass istället för R efter ombokningen.


Om jag fått möjlighet att välja så hade jag valt den rutten hellre än direkflyg, förutom fler Tier Points
möjlighet att besöka Cathay:s the Wing i HKG och Qantas 1:a klass lounge i Sydney :cool:

Expert tips: make the most of the Qantas first class lounge - Australian Business Traveller

Behind the scenes: fine dining at the Qantas First Lounge - Australian Business Traveller

Qantas First Lounge: behind the wine list - Australian Business Traveller
 

David

Medlem
Om jag fått möjlighet att välja så hade jag valt den rutten hellre än direkflyg, förutom fler Tier Points
möjlighet att besöka Cathay:s the Wing i HKG och Qantas 1:a klass lounge i Sydney :cool:
Håller med, det blev ett uppköp. Tror dock att det är denna resan som får mig att bli Emerald nästa intjäningsperiod, så jag får nog nöja mig med Businessloungerna.
 

nota bene

Medlem
Fick samtal angående ombokning till AKL i måndags. De föreslog via MEL på vägen dit (QF sista leg) och sedan NZ till SYD på vägen hem.

Jag kunde ändra till CX via HKG på vägen hem utan problem, så lite extra TP och bättre tajming där. Utresan hade bättre anslutningar via MEL så lät den vara.
 
Toppen