[Business class] Pisa, Berlin, Frankfurt, München-Auckland T/R, Qatar Airways, från 1.375 EUR inkl.

Diskussion i 'Deals från Dr. Miles' startad av Dr. Miles, 7 Maj 2016.

1. Great thanks to Matt4@FlyerTalk!
    QR Biz PSA-AKL 1373 EUR rt ai / OJ to FRA 1292 EUR - FlyerTalk Forums

Qatar Airways Business class superdeal till Auckland i Nya Zeeland.
    Det är dock svårt att hitta R klass plats på Doha-Auckland flighter.
    Köpa senast 2016-MAY-09

[Business class] Pisa, Berlin, Frankfurt, München-Auckland T/R, Qatar Airways, från 1.375 EUR inkl. skatter

Pisa, Berlin, Frankfurt, München-AKL T/R
    Flygbolag: Qatar Airways (Qatar Airways)
    Kabinklass: Business class
    Bokningsklass: R
    Fare basis: RJR7P1NX
    Pris: alla priser är frånpriser inkl. skatter.
    • Från Pisa: 816 EUR + skatter från ca 557 EUR och uppåt, totalt från ca 1.375 EUR (ca 12.800 SEK) inkl. skatter
    • Från Berlin, Frankfurt, München: 1.050 EUR + skatter från ca 600 EUR och uppåt, totalt från ca 1.650 EUR (ca 15.400 SEK) inkl. skatter
    Förköpskrav: 3 dagar
    Köp senast: 2016-MAY-09
    Min/Max stay: 7 dagar / 1 månad
    Gäller för utresa: mellan 2016-OCT-01 och 2016-DEC-10
    Gäller för hemresa: senast 2017-MAY-05
    Blackout: --
    Tillåtna veckodag för resor: mellan Sön - Tor
    Tillägg: --
    Stopover: Upp till 5 stopover är tillåtna. En fri och fyra andra mot avgift, 200 USD per stop
    • En fri stopover är tillåten i Asien, Oceanien, Europa eller i Afrika
    • Stopover i Doha är tillåten endast vid hemresan och det kostar 200 USD per stop.
    • Upp till 4 stopover är tillåtna i Asien, Oceanien, Europa eller i Afrika mot avgift, 200 USD per stop
    • En stopover får ej vara längre än 7 dagar
    HIP Check: Gäller ej
    STPC: om kortaste möjliga byten i Doha är längre än 8 timmar och under 24 timmar, bjuder Qatar Airways boende/dayroom.
    Barnrabatt: --
    Återbetalning: Ja, mot 500 USD
    Ändring: Ja, mot 300 USD per gång
    Routing: Pisa, Berlin, Frankfurt, München-(Qatar Airways)-Doha-(Qatar Airways)-Auckland

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Qatar Airways Business class på Boeing 777:
    [​IMG] [​IMG]
    (Foto: Jacob)

Qatar Airways Business class på Boeing 787:
    (Foto: MarcusC)

Qatar Airways Business class (regional First class) på Airbus A320:
    (Foto: segra från Qatar Airways A320 till Maldiverna | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor )

BusinessClass.se har testat Qatar Airways Business class.
    Reserapporter av medlemmar, Qatar Airways Business class:

Recensioner av Qatar Airways Business class:

Intjäning av Qatar Airways R klass till andra bonusprogram fr o m 2016-MAY-01 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

2. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ping @nota bene du fick ju till en bokning igår!

3. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gick i alla fall igår att få till på fler datum. Jag bokade ut 19 Jan hem 31 Jan med oj Psa-akl-txl.

jumbooze gillar detta.
  4. Google Flights visar inte rätt priser. Välj datum och klicka er vidare in på Qatars bokningsida så sänks priserna rejält!

5. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle gissa att de tror att R-klass är ekonomi, och därmed inte visar dessa vid sök på Business? Så är det vid sökning på ITA Matrix.

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  6. @Cristoffer Cedergren Med Matrix måste du söka med cheapest available och forcera R-klassen med:

Kod:
    /f bc=r

KeXx gillar detta.
  7. Det går utmärkt att söka fram och boka på Qatars webb i det här fallet, även mobilt :)

8. ZZZebra

ZZZebra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag funderar också på att använda den här dealen, men just Pisa känns ju stökigt att ta sig till. De dagar jag tittar på (och är ändå rätt flexibel) så är det långa transfers och dyra priser för en enkel. Så lutar att köra från Frankfurt istället. Skulle gissa att det är en bättre lounge-upplevelse också i Frankfurt än Pisa. Samt att man får en A350 istället för A320, även om jag gillar bra C i "små" plan.

Har någon hittat något bra sätt att ta sig till Pisa (eller hem) med vettiga tider och priser?

9. Jag har inte kollat än men flög Ryanair inte Skavsta-Pisa direkt förut?

10. ZZZebra

ZZZebra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Helt riktigt, det gör de. Men när jag skulle dubbelkolla så var det inte bokbart efter oktober 2016, det är väl en säsongslinje.

Sedan känns det "sådär" att börja en resa till Auckland med Ryanair (även om jag har uppfattningen att de bättrat på sin hantering av kunder rätt väsentligt på senare tid).

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!