Senaste nytt

[Business class] Oslo-New York/Boston T/R, TAP Portugal, fr ca 11.000 SEK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Det finns redan en tråd om detta i Flygbiljetter delforumet men jag postar det här för rekord. (Tack @Karl Pedal)
[Business] Köpenhamn - Miami med TAP biz T/R för ~10800 kr | Sida 12 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Till skillnad från dealen från Köpenhamn, det är inte billigt till Miami från Oslo. (ca 16.800 NOK)

[Business class] Oslo-New York/Boston/Toronto T/R, TAP Portugal, fr 9.800 NOK inkl. skatter

OSL-NYC/BOS/YYZ T/R
Flygbolag: TAP Portugal (TP)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: J
Fare basis: JNOEXI0D
Pris: Alla priser är exkl. skatter. Skatterna är från ca 4.780 NOK och uppåt, totalt från ca 9.800 NOK inkl. skatter
  • Boston, New York: 5.000 NOK
  • Toronto: 7.200 NOK
Förköpskrav: --
Min/Max stay: -- / 12 månader
Köpa senast: --
Gäller för utresa: fr o m 2017-SEP-01
Stopover: Två stopover är tillåtena. En fri och ytterligare en för 75 EUR.
HIP Check: Gäller ej
Byte: --
Barnrabatt: 25% rabarr från baspriset
Återbetalning: Ja, mot 230 EUR för T/R, 150 EUR för enkel
Ändring: Ja, mot 140 EUR per gång
Routing: Oslo-(TP)-Lissabon-(TP)-Boston/New York/Toronto

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


Tillåtna routings till Boston:
Kod:
 1. OSL-SK-CPH-OPO/LIS-OPO/LIS-NYC/JFK/EWR-UA/TP/B6-BOS
 2. OSL-OPO/LIS-OPO/LIS-NYC/JFK/EWR-UA/TP/B6-BOS
 3. OSL-SK-CPH-OPO/LIS-OPO/LIS-BOS
 4. OSL-OPO/LIS-OPO/LIS-BOS


Prisexempel:
Screenshot20170627 01 TP.png



I teorin kan man flyga: Oslo-(SAS)-Köpenhamn-(TAP)-Lissabon-(TAP)-New York-(United)-Boston, men då går priset upp ordentligt av någon anledning.



Det finns också enkelbiljett för nästan halva priset men flygbiljettpriser från USA är ofta mycket dyrare än från Europa, så var försiktig när ni bokar enkelbiljett dit.

Screenshot20170627 02 TP.png
 

Senator

Moderator
Jag har flera gånger tittat på denna. Toronto är också en destination, men det tar så mycket tid men övernattning i LIS innan avresa rätt sent till Nordamerika nästa dag.

LOT är ett annat bolag som tillsammans med TAP har vettiga priser FRÅN Nordamerika också. Har flera gånger tittat på saxa biljetter men förlorar så mycket tid på det.
 

Doctor-X

Medlem
Är det någon som har koll på vad som gäller avseende denna deal:
Spring Sales - 20% OFF on all flights | TAP Air Portugal

När jag sökt går det att kombinera med ovanstående deal och få ner priset till strax under 10.000kr T&R OSL-LIS-JFK. Men det jag funderar över är om det blir någon form av discount fare eller om man faktiskt får den klass som bokas, dvs Executive borde ge J klass som kan krediteras till Eurobonus med 200% ~20.000p.
Läst T&C och tolkat det själv som att det borde blir som vanlig bokningsklass, men man blir ju lite orolig när man läser denna tråden:
Warning: TAP Changes Fare Class of Discount Tickets - FlyerTalk Forums

Någon som har koll på TAP promo? :)
 
Last edited:

Doctor-X

Medlem
Chattade med TAPs kundtjänst på Messenger och de bekräftade att bokningsklassen inte påverkades av deras Promo med 20% av. Man kan som sagt aldrig lita på kundtjänst, men iaf hade jag skriftliga bevis om något skulle skita sig.
Sagt som gjort det blev vecka i New York i maj med sambon med OSL-LIS-JFK T&R för ca 10.000kr/person i business.

Bokingsklasserna på biljetterna blev Z och J, men enligt SAS hemsida ska alla Business bokningsklasserna (C, D, J och Z) generera 200% till Eurobonus, så ser glatt emot 21.000p x2 till våran poängpool.

Ska även blir spännande att testa TAP A330-900neo, mig veterligen är det ingen som skrivit en reserapport med TAP i just det planet på BC - jag kanske får bli den första :)
 
Toppen