Senaste nytt

[Business class] Norden-Hong Kong T/R, Cathay Pacific, fra 16.200 DKK / 16.900 NOK / 17.100 SEK inkl

Fredrik

Medlem
Jag bokade dealen pa Expedia nar jag sag det forra gangen. Nu ar jag pa HKG efter trevliga flygningar med SK och CX. Kanns som att CX kan dra mig till Oneworld.
 

Axelzon

Medlem
Provade denna konfiguration kort mellan TPE-HKG, mycket trevlig, samt att man nu är vinklad mot fönstret.
 

Axelzon

Medlem
Är det någon som har koll på stop over reglerna?
Tex. Om man skall vidare till PVG, är det då SEK 1000 plus full HKG - PVG biljett pris som gäller?
 

Axelzon

Medlem
Tackar AHO för tipset, bokad i Augusti från GOT. 18913:- blev det, ut via FRA (GOT-FRA med LH) och Hem via LHR. Tyvärr inte någon plats till detta pris i 777 via LHR med nya konfigurationen, men jag gillar den gamla på upper deck i 747 oxxå!

Har förövrigt bokat in en resa till USA i slutet av Augusti med BA i Business... Skall bli kul att benchmarka One World (CX+BA) mot tidigare som väldigt trogen *A och SK..... Tror jag kommer kommentera både CX och BA som ett bättre alternativ framförallt på service sidan..

Återkommer

Tack igen!
 

Axelzon

Medlem
Har fått ny routing enligt önskemål till resebyrån, åker ut en dag tidigare via LHR med CX250 (1305) och får således smaka på den nya kabinen och stolen även i longhaul. Can´t wait!
 

henrik l

Medlem
Har fått ny routing enligt önskemål till resebyrån, åker ut en dag tidigare via LHR med CX250 (1305) och får således smaka på den nya kabinen och stolen även i longhaul. Can´t wait!

Du kommer nog inte att bli besviken. Fick den nya stolen i lördags mellan HKG-TPE. Har inte testat mer än BA och AY i C, men har ju även sett en delbilder på andra C-kabiner här. Du kommer nog inte att bli besviken, var en väldigt trevlig upplevelse även om den bara varade i 1,5 timme. Enda nackdelen som jag fann, var att armstödet ut mot gången skulle fällas ned vid start och landning. Om jag ska jämföra med den gamla kabinen,är enda fördelen där att man kan ju slänga upp fötterna på ottomanen och sitta riktigt bekvämt för landning, också:D
 
Toppen