Senaste nytt

[Business class] Norden-Hong Kong T/R, Cathay Pacific, fra 16.200 DKK / 16.900 NOK / 17.100 SEK inkl

Axelzon

Medlem
Tack Henrik, jag fick ett litet smakprov själv: TPE-HKG i Maj... Men man får inte någon direkt känsla av det hela på så kort tid. som du säger. Skall bli intressant att få helhetsupplevelsen (kabinen, stolen, AVOD, drickat, maten, värdinnorna etc..) på denna 12 timmars flight.
Hör av mig i början av Augusti när jag landat i HK. :cool:
 

henrik l

Medlem
Tack Henrik, jag fick ett litet smakprov själv: TPE-HKG i Maj...

Just den sträckan lär väl vara en av dem där Cathay verkligen blandar och ger när det gäller vilken typ av C-kabin som erbjuds. Flög den 3 gånger under veckoslutet och hade tre olika kabinvarianter i C av 4 möjliga :D Jag kommer att knåpa ihop några rapporter om hur det är att flyga med Cathay i F, C och Y. Men föga överraskande kan jag väl redan nu avslöja att dom tillhör top of line.
 

Axelzon

Medlem
Kan bara hålla med. Jag har åkt en hel den i Asien med dem: HKG-TPE/PVG/BKK/SIN och vill framförallt lyfta fram deras service. De har för mig (45 provade bolag) de mest service medvetna personalen tätt följda av Virgin Atlantic.
 

Senator

Moderator
Det lutar åt att jag skall testa att boka denna runt 16-18 sept ut och hem 23-24 sept. Precis bjuden på kinesisk bröllop i Taipei!

Går att boka via Expedia, men snålt med platser via LHR och det måste finnas plats i "I" på BA för att använda BA. Jag tänker nog det får bli en 5t på LHR T3 för att testa B77W i nya C :) Hem blir det en dagsresa på en B744 som det ser ut nu dock inte optimalt. Kanske bättre att pröjsa en tusenlapp mer för att åka via AMS och hem med SAS.

J.... vad dyrt det är med extra segment till TPE. Tur en bonus resa med BA EC i CX C kostar enbart 18,000 poäng t/r. Hade jag varit nyfiken på ScaryTeam hade jag köpt SU via Moskva till Shanghai för 12,000kr och där kostar en resa till TPE bara 4,500kr i C. Men jag behöver mina TP på BAEC.Så detta är det bästa erbjudande där ute, dock lite kämpigt att hitta plats på optimala tider/flyg.
 
Last edited:

majer

Medlem
Stort tack AHO för denna deal!
Hade jag inte känt till detta hade jag nog bokat något sunkigt eco-säte för mitt nyårsfirande i Macau.
Nu blir det istället:
ARN - FRA (SK)
FRA - HKG (CX, 747)
HKG - CDG (CX, 777 hoppas på nya C-kabinen)
CDG - ARN (SK)

Ska besöka en vän i BKK under samma resa. Nu gäller det att hitta en bra F- eller C-award för HKG-BKK gärna med tokig routing. Dags att regga sig för ANA tool.
 

AABack2ARN

Medlem
Ska besöka en vän i BKK under samma resa. Nu gäller det att hitta en bra F- eller C-award för HKG-BKK gärna med tokig routing. Dags att regga sig för ANA tool.

CX säljer billiga C-biljetter mellan HKG och BKK (HKD4570+skatt) om det passar dina tider

Departure period (Bangkok): Now till 12 July, 25 August - 20 December, 27 December 2012 - 7 February, 15 - 28 February 2013
Där kan man ha tur och få nya 77W (men också gamla regional-flygen)

Bokas på CX hemsida. Välj Hong Kong som site.
 

majer

Medlem
Tack för de extra tipsen!
CX gick att få för 4670 HKD i C.
Emirates går ju att köra First i ena riktiningen och Business i andra, då blir priset runt 6000kr.

Annars kostar väl en t/r awardresa i First "bara" 60000 Eurobonuspoäng? Vore grymt att få till en routing med t ex ANA HKG - NRT - BKK, eller SQ HKG - SIN - BKK, fast SQ kör väl inte First till/från BKK?
 

Dr. Miles

Expert
Annars kostar väl en t/r awardresa i First "bara" 60000 Eurobonuspoäng? Vore grymt att få till en routing med t ex ANA HKG - NRT - BKK, eller SQ HKG - SIN - BKK, fast SQ kör väl inte First till/från BKK?
Nu blev det "enhancement" hos SAS EuroBonus så att det krävs 75.000 EB poäng i C, 100.000 EB poäng i F om du vill boka bonusresa mellan Far East(Hong Kong) och South East Asia. :(

Du kan läsa mer om "enhancement" i den här tråden.
http://www.businessclass.se/sas-eur...-alliance-award-med-sas-eurobonus-poaeng.html
 
Last edited:

majer

Medlem
Tack för informationen AHO!
Tur att jag bokade min award innan "enhancements" infördes så min resa i F med TG bara kostade 60000 EB poäng. :)
 
Toppen