Senaste nytt

[Business class] Norden-Asien T/R, Cathay Pacific, fra 13.800 DKK / 16.000 NOK / 16.000 SEK inkl.

Dr. Miles

Expert
Uppdaterad: 2015-06-16

Cathay Pacific har förlängt kampanjpriserna
Köpa senast 2015-JUL-05.

[Business class] Norden-Asien T/R, Cathay Pacific, fra 11.300 DKK / 11.400 NOK / 11.500 SEK inkl. skatter

STO/GOT/OSL/CPH-utvalda CX/KA destination i Asien T/R
Flygbolag: Cathay Pacific (CX) + Dragonair (KA)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: I
Fare basis: I6MPROSE (Sverige), I6MPRODK (Danmark), I6MPRONO (Norge)
Pris:

Från Stockholm:
  • Bangkok: ca 11.500 SEK
  • Hong Kong: ca 13.800 SEK
  • Kuala Lumpur: ca 14.000 SEK
  • Manila: ca 15.700 SEK
  • Guangzhou/Shanghai: ca 17.000 SEK
  • Beijing/Qingdao/Jakarta: ca 17.900 SEK
  • Hanoi/Ho Chi Minh City/Phuket/Singapore/Seoul: ca 18.000 SEK
  • Tokyo/Osaka/Nagoya/Fukuoka/Sapporo/Xi'an: ca 18.300 SEK
  • Taipei/Kaohsiung: 21.500 SEK
  • Denpasar: ca 21.700 SEK
Förköpskrav: 5 dagar
Min/Max stay: -- / 6 månader
Köpa senast: 2015-JUL-05
Gäller för utresa: mellan 2015-MAY-25 och 2016-APR-30
Tillåtna veckodagar för resor: mellan måndag och torsdag
Blackout: mellan 2015-DEC-16 och 2016-JAN-10
Stopover: En stopover är tillåtna i Hong Kong vid hemresa mot 5.000 SEK/DKK/NOK
Byte: Upp till 4 byte är tillåtna per resa
Köpvillkor: SITI (endast i Norden)
Connection flight:
  • via London med British Airways (BA) i I eller Y klass
  • via Doha med Qatar Airways (QR) i I eller Y klass
  • via Amsterdam med KLM (KL) i Z, E eller T klass
  • via Frankfurt med Lufthansa (LH) i Z, D eller V klass
  • via Zürich med SWISS (LX) i Z, D, eller V klass
  • via Amsterdam, Frankfurt, London, Manchester, Milan, Paris, Rom, Zürich med SAS (SK) i D klass
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Ja, mot 3.000 SEK/DKK/NOK
Ändring: Ja, mot 1.500 SEK/DKK/NOK per gång
Routing: ex Stockholm/Göteborg/København/Oslo-(BA/LH/KL/LX/SK/QR)-London/Frankfurt/Amsterdam/Doha-(CX)-Hong Kong-(CX/KA)-utvalda destinationer i Asien

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Swisser

Medlem
Dr. Miles, kampanjen gällde hela tiden tom 5 juli. Det var bara felskrivet i denna tråd tidigare (5 juni istället för 5 juli), som jag redan påpekat.
 

Swisser

Medlem
Mycket konstigt, för jag sökte några flighter då och kände mig lite stressad av att jag skulle behöva boka senast 5 juni. När jag kollade villkoren för den tilltänkta biljetten på Matrix, så stod det att senaste bokningsdatum är 5 juli. Det spelar väl egentligen ingen roll. Det viktiga är att de som är intresserade fortfarande har tid på sig att utnyttja denna deal. Samtidigt ett stort tack till dig Dr. Miles, som letar fram så många bra deals!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

simulacra

Medlem
Tack Dr. Miles, du är sannerligen en expert på det här. Synd bara att biljetterna (förståeligt) inte gäller över jul och nyårsperioden.
 

Aerophobia

Medlem
Bokat och klart i början av dec. ARN - BKK. Via LHR och HKG på ditvägen, och via HKG och DOH på hemvägen. Kul att testa CX på långflygningar, bara erfarenet av BKK - HKG. Och ännu kulare att åka QR 787:a på hemvägen så man slipper BA:s ruttna matarflyg.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

NotRyan

Medlem
Bokat och klart i början av dec. ARN - BKK. Via LHR och HKG på ditvägen, och via HKG och DOH på hemvägen. Kul att testa CX på långflygningar, bara erfarenet av BKK - HKG. Och ännu kulare att åka QR 787:a på hemvägen så man slipper BA:s ruttna matarflyg.
Krediterar man till BAEC så förlorar man dessutom 100 TP per väg på att åka via London istället för Doha, sedan går det inte att jämföra BA och QR på samma dag...
 

johhenrik

Medlem
Jag lyckas inte få till någon resa alls till dessa priser. Verkar vara snålt de dagar i veckan jag vill åka. :)
 

nissefalk

Medlem
Noterade just att du nu också går att boka från GOT på cathaypacific.com, hittar dock inte de bästa priserna när jag skall iväg i mitten av December men såg ett pris på kring 11,800 från GOT första veckan av December
 
Toppen