Senaste nytt

[Business class] Norden-Asien T/R, Cathay Pacific, fra 13.800 DKK / 16.000 NOK / 16.000 SEK inkl.

Aerophobia

Medlem
Krediterar man till BAEC så förlorar man dessutom 100 TP per väg på att åka via London istället för Doha, sedan går det inte att jämföra BA och QR på samma dag...
Japp, men min ursäkt till att kasta iväg 100 TP är att jag vill testa CX 777:a på en lång rutt. Men att genomlida BA:s CE 2 ggr blev för magstarkt.
 

NotRyan

Medlem
Japp, men min ursäkt till att kasta iväg 100 TP är att jag vill testa CX 777:a på en lång rutt. Men att genomlida BA:s CE 2 ggr blev för magstarkt.
Det var nog lite magstarkt att säga så om det korta hoppet till London :D På den linjen kan man ju åka SAS minus utan att det gör nåt. Men jag förstår ändå vad du menar...
 

henrik l

Medlem
Noterade just att du nu också går att boka från GOT på cathaypacific.com

Lysande, vad kan man begära mer:D Men problemet är om man vill samla TP så går det inte att flyga via DOH. När jag tittade på BKK-dealen ser jag även att man inte kan komma med morgonflyget LHR-GOT, utan får ta 16.10 från LHR, det är ju måttlig kul. I och för sig är ju även flighten tillbaka från BKK till ARN också måttligt rolig avgång vid 6-tiden på morgonen och anländer strax innan midnatt till ARN. Men man ju inte få allt för 11,5 kkr:D
 

henrik l

Medlem
Kunde inte hålla mig utan bokade in nästa vårs resa till Hong Kong. Som medveten resenär bokade jag givetvis till BKK, via DOH på utresan, och sedan är nog planen att ta sig till HKG med en MH-deal via KUL:D Jo, jag vet att maxar TP om jag åker till TPE:p Enda omaket är jag måste ta mig till den lite avsides belägna flygplatsen ARN och därmed utnyttja den eminenta infrastrukturleverantören Trafikverkets produkt:eek:
 

Dr. Miles

Expert
Två dagar kvar att köpa för denna deal. Köpa senast datum är söndag 2015-JUL-05.

Kunde inte hålla mig utan bokade in nästa vårs resa till Hong Kong. Som medveten resenär bokade jag givetvis till BKK, via DOH på utresan, och sedan är nog planen att ta sig till HKG med en MH-deal via KUL:D Jo, jag vet att maxar TP om jag åker till TPE:p
Du kunde ha köpt Malaysia Airlines Bangkok-Kuala Lumpur-Taipei och använda avios mellan Taipei och Hong Kong.
Flygning mellan Taipei - Hong Kong kostar bara 4.500 avios per flight i Economy och det klarar du väl.
 

lillemannen

Medlem
Två dagar kvar att köpa för denna deal. Köpa senast datum är söndag 2015-JUL-05.

Vad hade ni valt för flygbolag och flygplats på utresan? CPH-LHR (BA)-HKG (CX) eller CPH-DOH (QR)-HKG (CX)
Hem är i så fall CX, QR. HKG-DOH-CPH
Extra poängen över Doha är inte så viktiga på dit resan.

British Airways BA
Cathay Pacific CX
Qatar Airways QR
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Du kunde ha köpt Malaysia Airlines Bangkok-Kuala Lumpur-Taipei och använda avios mellan Taipei och Hong Kong. Flygning mellan Taipei - Hong Kong kostar bara 4.500 avios per flight i Economy och det klarar du väl.

Sneglar på den men tidtabellen tror jag inte är helt optimal. Men, men man vet ju inte, det är ett tag kvar. Det är ju iofs ett enkelt sätt att dra ihop mina sista 360 TP för att återkvala till guld. Detta trodde jag inte för ett år sedan, men med dom här priserna har det ju blivit betydligt enklare:D
 

fcx

Medlem
Du kan tänka som om du köpte en biljett från Ryanair. Det är bara några timmars busstur till Arlanda ju. ;)

Arlanda (Göteborg)

OT och repris på en gammal post, men den är fortfarande lika sann:

_20150703_145335.JPG
 
Toppen