Senaste nytt

[Business class] New York - Dublin ToR för 5709 SEK

Jag kommer vara mindre än 1000 poäng från Aegean guld i alla fall, för 6700:- (inte illa, dessutom flyga Envoy i A330 två gånger på köpet) :cool:

Frågan är om man sedan vågar vänta tills Januari innan man flyger in den sista biten, för att på så sätt få Aegean Gold i helt år extra(!)

EDIT: Har ändrat intjäningen till Miles & More, den sänks efter 1 September kom jag på!

Japp, bra deal! Varför vänta tills Januari? Man kan ju köpa en resa till BOS med UA(brukar ge 500 miles per sträcka) för under 1000kr.
 
Japp, bra deal! Varför vänta tills Januari? Man kan ju köpa en resa till BOS med UA(brukar ge 500 miles per sträcka) för under 1000kr.

Det jag menade var:

Uppnår du Aegean Guld status (20.000 Miles) i tex Januari istället för December så får du behålla statusen 11 månader längre än vad du skulle fått göra om du fick statusen i December.
Om man vågar vänta menar jag alltså att dom kanske helt plötsligt ändrar hela programmet.. :p
 
Last edited:
Jag tror att innerst inne jag är glad att jag inte bokade denna resa till DUB: sparade pengar på onödig lyx. :D Det skulle ända landa på +$350 för mig samt ta 2 resdagar. Dock en övernattning på Radisson Dublin Airport är inte så dåligt med CCG men ändå är det fritiden som jag värderar mer.
Jag vill gärna spendera dessa två dagar med familjen och vänner hemma och kan bjussa alla på skumpa för en del av sparade pengar.

Om du är fortfarande sugen att göra denna Thanksgiving resan finns det fortfarande JV möjlighet för ungefär $1700. Lägger du $300 till så får du 8 segment i Business kombinerad med AC, SN, SK eller LH, LX, UA.
En bra variant kan vara LX till ZRH, LH till MUC och LH/OS/UA tillbaka till JFK. Det är samma flygning över pölen som bjornstrom reste med Swiss Business Class Airbus 330 från New York

Update: Så nu bokade jag en resa i T klass istället. Flyga ekonomi är inte så farligt, åtmistone förran jag hittar på ett sätt att ha positiv balansräkning i slutändan.
Det blir en rapport och jag tror att ingen här har flugit just denna sträcka än med just detta bolag, alls. ;) För närmare $1697 kan man göra samma resa i C, dock 2 dagar senare pga fare rules. Intresserad?
Vågar ni gissa vilket bolag och sträcka är det?
Annars kan man göra sähär och plocka 6 sträckor i Business med 4 olika bolag:
thanksgiving_biz.jpg

Swiss i Biz är inte fel, United BusinessFirst från LHR kanske är inget bäst men man kan då istället routa om till Tyskland och flyga med LH.
 
Last edited:
Andreas, jag såg att du planerar en Asien resa med OW, struntar du i denna då?

Jag bokade aldrig för priset som jag skrev i trådstarten.
Jag velade fram och tillbaka och tillslut var dealen borta.. :/
Nåväl, det kommer nya möjligheter.

Det du skriver ovan är ju intressant (om man kan byta ut 757 från London Heathrow och åka från FRA med en "trevligare flygplan-typ". )
Nackdelen med USA och New York speciellt är att hotell är så dyrt, kostar ca 15.000:- att stanna en vecka på hyfsat hotell så man får lägga en hel del tid på planering, för att få det kostnadseffektivt.
Du bor väl där? Din lyckans ost! det är ofta det är bra priser från USA och inte till, tyvärr för min del.

Struntar inte i det, jag ska hinna med en resa som ger mig Aegean Gold, så planeringen går vidare. :)
 
Last edited:
Jag inser nu att jag gjorde en liten tabbe: bokade i en klass som ger 0 eller 0.5 miles hos de flesta program. Men räknar jag om miles/pengar ratio så hamnar jag på 2dygn+$530 till min fördel jämfört med biz alternativet. Pengamässigt är det inte så mycket men hur ska man värdera 2 semesterdagar? Så om du tycker att du kan vara mer flexibel med tiden då är det fortfarande en bra deal.
 
Toppen