Business class most bang for the buck

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Wayne, 10 Mars 2015.

1. Wayne

Wayne Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har försökt leta men hittar ingen liknande tråd, eftersom jag är rookie på detta forum får ni gärna tillrättavisa mig om det redan finns liknande trådar.

Jag har länge velat åka business class och gärna en bra sådan, men eftersom jag är relativt ung och ännu inte fått den ekonomin som tillåter business och first class resor har detta gjort att det blivit tråkig ekonomiklass varje gång jag reser.

Om inte destinationen spelar så stor roll, på vilka flygbolag och mellan vilka destinationer kan oftast hitta business till bra pris? Bra pris menar jag under 10 tkr t/r.
    Jag är inte kunnig inom detta ämne, men det som jag helst skulle vilja åka är business class med emirates på deras A380, men eftersom det kostar ca 20 tkr sthlm - dubai har det inte varit aktuellt.

Kom gärna med tips. I första hand handlar det om upplevelsen ombord, i andra hand destinationen man kommer till.

2. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du enbart är ute efter att hitta billig business class oavsett destination så rekomenderar jag en titt i "Deals"-forumet.

Bland de översta i listan är Stockholm<->Kina med Airfrance/KLM för 9 300 SEK och Stockholm<->Phuket för 10 600 SEK med Qatar.

Smuffe och Dr. Miles gillar detta.
  3. Sluta fundera och köp en Business class biljett till Phuket eller till Singapore med Qatar Airways under pågående kampanj.
    http://www.businessclass.se/forum/t...r-airways-från-10-600-sek-inkl-skatter.23247/

Med tanke på kvalitet Qatar Airways erbjuder i Business class och den summan du betalar, tycker jag att det är Most bang for the buck.
    Kombinerar du med 4 British Airways segments (som ger minst 10 Tier points) kan du bli British Airways Executive Club Silver (oneworld Sapphire, som bl a ger tillgång till oneworld lounger även när man reser i Economy class).

Gus, Smuffe, Elberto och 9 andra gillar detta.
  4. Wayne

Wayne Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för svar!
    Det här låter intressant.

5. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. Det är inte bra sätt att kommentera till en person som säger själv är rookie.

Till @Wayne
    TK = Turkish Airlines.

Flume, h9kh9k och flum gillar detta.
  7. Christian R

Christian R DYKWIA

Turkish giver meget "bang for the buck", men der kan vel næppe være tvivl om at Qatar fører med den nuværende kampagne.. Melbourne for under 15.000DKK!!

8. SAS404

SAS404 Medlem

Jonas C gillar detta.
  9. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Turskish-dealen är väldigt bra, men jag tror att mängden bang (både sträcka och kvalitet) är större med Qatar-dealen.

Smuffe och Christian R gillar detta.
  10. Homer

Homer Medlem

Om det går att klämma ut den extra tusenlappen ur spargrisen satsa på Singapore så får du möjlighet att testa världens två modernaste flygplan, Airbus A350 och Being 787, på samma resa .

Gus, Smuffe, h9kh9k och 4 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!