Senaste nytt

[Business class] Moskva-Hong Kong T/R, SWISS, 14.900 SEK inkl. skatter

Jacob

Medlem
Det låter lite läskigt, kommer osökt att tänka på Tom Hanks i The Terminal, om man missar anslutningen får man inte lämna flgplatsen...
Åtminstone på Sheremetyevo har det tidigare funnits en "consul on duty". En person som finns på flygplatsen och kan tillkallas för att utförda transitvisum och hjälpa till med konsulära frågor när det är problem. Skulle inte förvåna mig om det finns en liknande person på Domodedovo.

Moskva är väl inte den enklaste staden att fastna i men vad jag läst på internet (främst rörande Aeroflot dock) har personalen blivit avsevärt bättre på att hantera problem och ordna med övernattning på hotell vid inställda flyg.
 

Dr. Miles

Expert
Moskva är väl inte den enklaste staden att fastna i men vad jag läst på internet (främst rörande Aeroflot dock) har personalen blivit avsevärt bättre på att hantera problem och ordna med övernattning på hotell vid inställda flyg.

För många år sedan erbjöd Aeroflot STPC(Stopover Paid by Carrier: gratis övernattning betald av flygbolaget) för passagerare som inte kunde ansluta till sitt anslutningsflyg samma dag.

Då blev man "kidnappad" av flygbolagets personal och placerad i en våning på Novotel Sheremetyevo.
(man kunde inte flytta sig från denna våning.)
 
Toppen